piątek, 9 października 2015

Wyzwanie Domu Utopii - Utopia House Challenge TS4


Wyzwanie jest zainspirowane przez głupi i zabawny serial ABC. Wyzwanie Domu Utopii sprawi, że (1) zaczniesz doceniać to, co Sim może zrobić na własną rękę, oraz (2) wyleczy Cię z mikro-zarządzania. Poza tym wyzwanie jest krótkie - trwa maksymalnie 2 tygodnie. Ponadto na końcu tego czasu, będziesz posiadać 8 Simów, którzy będą już posiadać umiejętności istotne dla ich przyszłej kariery zawodowej, kilku potrzebnych znajomych, a może nawet małżonków.  W ten sposób będziesz móc blogować / opowiadać dobre historie /cieszyć się grą bez harówki.

.                                                             .
FAZA PIERWSZA:
.                                                             .
Stwórz 8 Simów w wieku młody dorosły z różnymi aspiracjami, pamiętając o przyszłych karierach Simów (żaden z tych Simów nie może podjąć normalnej pracy podczas trwania tego wyzwania).
Stwórz dom z 4 (lub jeśli chcesz z mniejszą ilością, to zależy od Ciebie) podwójnymi łóżkami. Nie może być żadnego pojedynczego lóżka, ale mogą być również krzesła, kozetki, sofy i ławki na zewnątrz. (zwłaszcza jeśli chcesz uniknąć pozy do spania "tyłek w powietrzu).
Przenieś stworzonych 8 Simów do Domu Utopii i zmniejsz ich środki pieniężne do 100 simoleonów (lub mniej) kod to - "money 100" - pomijając cudzysłowie (konsolę kodów otwieramy skrótem Crtl + C, a następnie wpisując testingcheats true). Któryś z Simów musi zacząć gotować posiłki w ilości porcji jak na imprezę, żeby domownicy nie głodowali, a jeśli masz wśród Simów malarza, trzeba dla niego kupić sztalugę, żeby zaczął tworzyć obrazy.  Kiedy masz stolarza, który musi rozwinąć umiejętności masterkowania, musi on kupić sobie stół do stolarstwa. (Można to zrobić bez simoleonów, kod to "money 0", jeśli Twoi Simowie zaczną od razu od zbieractwa i sprzedaży żab, trofeów, łowienia ryb itd., rośliny nie będą dostępne do zbioru w pierwszym dniu).
Możesz nakazać Simowi wykonanie jakiejś czynności JEDYNIE, aby mógł realizować swoje "odpowiednie umiejętności" (detale niżej). Ta reguła obowiązuje ZAWSZE. Nigdy nie możesz ich samodzielnie pokierować do uzupełnienia potrzeb (pęcherza, głodu, snu itd) i nigdy nie możesz im kazać zrobić czegoś co anuluje ich akcje, kiedy już sami zajmują się uzupełnianiem swoich potrzeb (Tak więc, jeśli popsuje się kuchenny zlew, w czasie gdy twój Sim "Majsterkowicz" śpi, czyniąc wszystkich w pobliżu nieszczęśliwych, to trudno). Nie możesz (do czasu wypełnienia 1 celu) nakazać Simom podjęcia interakcji społecznych, ani nigdy żadnej z nich anulować lub zastąpić inną jeśli Simowie podjęli ją samodzielnie (np. kiedy Twój Sim "Majeterkowicz postanowił porozmawiać z słodką Simką w kuchni przy zepsutym zlewie, który bez końca wypluwa wodę i czyni wszystkich nieszczęśliwymi, to trudno).
 "Oglądanie" muzyków nie liczy się jako interakcja socjalna. "Picie" nie liczy się jako zaspokajanie głodu (więc oba mogą być używane swobodnie).
Nie poświęcaj uwagi humorom Sima. Nie zwracaj uwagi na zakładkę aspiracji (Pierwsza w kolejności na dole po prawej stronie, z ikonką gwiazdki, która jest wywoływana przez skrót klawiaturowy "G"). Nie kupuj żadnych nagród aspiracji z punktów, które Twoi Simowie mogą przypadkowo zarobić (aż do opuszczenia domu Utopii). NIE MOŻESZ UŻYĆ PRZYCISKU PAUZY!!! (Z wyjątkiem kiedy musisz samemu iść do łazienki, jeść lub spać czy iść do pracy, albo zrobić screena jeśli publikujesz swoje wyzwanie na blogu. Interakcje ubierania tj. "Zaplanuj ubiór" są w porządku, tak samo jak i przejście w tryb kupowania i budowania, aby sprzedać obraz czy drewnianą figurę itd.
Możesz powstrzymać każdego SIma od grania w gry video (z wyjątkiem przyszłego Guru Techniki, jeśli masz takiego), albo używania komputera do czynności niepowiązanych z jego "odpowiednimi umiejętnościami" (np. malarz powinien mieć prawo do przeglądania sztuki, jeśli sam zacznie to robić, ale nie do grania w "Simowie na zawsze"). Możesz nakazać przyszłemu Szefowi Kuchni lub miksologowi włączyć kanał gotowania na dowolnym telewizorze, nawet jeśli Simowie oglądają jakiś inny kanał (inni Twoi Simowie będą rozwijać szybko umiejętność gotowania tylko dlatego , że ten kanał jest właczony).
Jedynymi Simami, którzy mogą bezpośrednio z domu, są Ci, którzy "zbierają" (wędkarstwo, kopanie, szukanie żab, zbiór roślin) i każdy, kto będzie potrzebował sportu, dla jego przyszłej kariery (możesz wysłać go na jogging). Możesz przydzielić obowiązek zbieractwa Simowi, który potrzebuje tego do rozwoju umiejętności, lub podzielić obowiązek zbieractwa między kilku Simów.
ŻADNYCH LUSTER - Twoi Simowie muszą pracować nad charyzmą naturalnie przez interakcje. ŻADNYCH PÓŁEK Z KSIĄŻKAMI - Twoi Simowie musza rozwijać swoje umiejętności przez ich wykonywanie.
Ty samemu możesz przeciągnąć niedokończone posiłki do lodówki, aby się nie popsuły, ale nie możesz przeciągnąć brudnych naczyń do zlewu/ kosza i nigdy nie możesz pokierować żadnego Sima do mycia naczyń, wynoszenia śmieci, ani czyścić umywalki lub wanny itd).

"ODPOWIEDNIE UMIEJĘTNOŚCI":


 Możesz kierować Simów do wykonywania następujących czynności, OPRÓCZ (1)kiedy mają potrzeby w kolorze żółtym lub niskim, w takim przypadku w ogóle nie możesz im nakazać zrobić czegokolwiek, lub (2), kiedy są oni zaangażowani w jakiekolwiek interakcje społeczne, w tym przypadku nie można im nadać dowolnego kierunku, który przerwie te interakcje, ale jest to w porządku, jeśli Sim może robić obie rzeczy jednocześnie:

Jeśli masz:

Przyszłego Guru Techniki - możesz kierować go do interakcji na komputerze, które znajdują się w menu "Programowanie"; jest to też jedyny Sim, który może grać w gry video jeśli zacznie to robić samemu.

Przyszłego Astronautę - możesz nakazać mu grać w szachy lub iść pobiegać.

Przyszły Szef Kuchni lub przyszły Miksolog - można nakazać mu (1) pozbyć się zepsutego jedzenia z lodówki, a następnie (2) zrobić posiłek wielkości największej ilości porcji (może zrobić specjalne posiłki jeśli są one dostępne), a jeśli w lodówce jest dostępnych dużo posiłków (możesz to sprawdzić klikając na lodówkę i wybierając opcję "Otwórz") może (3) robić drinki (Musisz zacząć obie ścieżki tej kariery od robienia drinków, ale w końcu Simowie zajmą się tym automatycznie.)

Przyszły Malarz : (1) Może sprzedawać obrazy, jeśli jest to konieczne  dla zapłacenia rachunków, (2) tworzyć więcej obrazów. Będziesz musiał sprzedawać obrazy, Simowie nie potrafią zrobić tego samodzielnie (W momencie gdy malarz jest w stanie sprzedać obraz do Galerii Sztuki, musisz pokierować go by to zrobił, bo do tego czasu jest w stanie sprzedać obrazy tylko kolekcjonerom, co daje mniej pieniędzy).

Przyszły Muzyk: Praktyka (uwaga: jego pierwsze próby będą doprowadzać wszystkich do szaleństwa i nadawać każdemu negatywny nastrójnik "spięty", co będzie miało wpływ na jakość żywności, obrazów itd. Warto rozważyć rozpoczęcie nauki z gitarą lub skrzypcami na zewnątrz lub daleko od innych).  Kiedy Cel nr #1 zostanie spełniony, można wysłać Sima żeby grał za napiwki oraz można wybrać coś innego niż "ćwiczenie" (bo z tego nie zyska się wielu napiwków).

Przyszły Przestępca :  Graj w szachy, idź pobiegać lub rób coś na komputerze z menu "Programowanie" (uwaga: branża przestępcy pozwala rozwijać zarówno umiejętności sportowe i programowania).

Przyszły Komik: Opowiadaj dowcipy i wykonuj inne zabawne interakcje. Ten Sim nie może zrobić wiele więcej niż to.

Przyszły Tajny Agent: Idź pobiegać i rób wszystko z menu "programowanie".

Przyszły Pisarz: Może wykonywać każdą interakcję z menu "pisz" na komputerze, publikować jeśli to możliwe.

Przyszłe "Nieprawdziwe prace" - Jeśli stworzyłeś Sima ogrodnika, ten Sim może kupić nasiona przez komputer oraz sadzić je w ogrodzie (jest zalecany tylko 1 rozsadnik, bo ogrodnictwo jest niesamowicie wolne i nudne), a następnie je pielęgnować, później może napisać książkę (i dla zabawy nazwać ją "Dlaczego nienawidzę roślin"). Jeśli stworzyliśmy Sima Złotą Rączkę można nakazać mu (1) naprawiać popsute rzeczy, wyszukiwać części, wycierać podłogi i wyrzucać resztki po naprawach, (2) tworzyć najdroższe dostępne przedmioty przy użyciu stołu do obróbki drewna, które następnie przejdą do inwentarza domowego i będzie je można sprzedać lub umieścić w domu.

Każdy Sim może być skierowany do zbieractwa w sąsiedztwie - to znaczy, że nie może iść do innej dzielnicy lub społeczności (do fazy drugiej).

CEL NR #1: Twoje Simy muszą właściwie zarządzać pieniędzmi, aby móc zapłacić tygodniowy rachunek będąc bezrobotnymi (w domu, w który musi być wystarczająco duży dla 8 Simów, może to być $5,000 - $7,000 lub więcej, to duże wyzwanie zebrać tyle w ciągu tygodnia, ale jest to możliwe.  Zapisz sobie wysokość pierwszego rachunku.

CEL NR #2: Po zapłaceniu pierwszego rachunku, gdy Twoi Simowie zdołali odłożyć środki by zapłacić kolejne rachunki (tyle samo ile wynosił 1szy rachunek), można przejść do fazy drugiej.

.                                                             .
FAZA DRUGA:
.                                                             .

Możesz kierować społecznymi interakcjami dotworzenia par, których chcesz, a wszyscy Simowie mogą wychodzić poza parcelę mieszkalną (np. komicy, muzycy i miksolodzy mogą udać się na parcele publiczne, żeby zarobić).

CEL NR #3: Kiedy Twoje pary są już powiązane, przełóż elementy Domu Utopii do zapasów Twoich SImów, sprzedaj Dom Utopii i wyślij pary na rozpoczęcie własnego życia, rozpocznij kariery, posiadaj dzieci, cokolwiek. To może się łatwo zdarzyć w ciągu mniej niż 2 simowych tygodni od początku wyzwania. Każda para może zaczynać z $40,000 plus ich udział w funduszach gospodarstwa, plus ich najczęściej używane przedmioty do rozwoju odpowiednich umiejętności (stolik do szachów dla Astronauty, bar la Miksologa itd.).

PORADY:
҉ Nie należy umieszczać przedmiotów do rozwoju umiejętności w oddzielnych pomieszczeniach - najlepiej mieć dużą otwartą przestrzeń z kuchnią, komputerem, stolikiem do gry w szachy, stołem do obróbki drewna, kilka telewizorów, gitarę, sztalugę, bar i co tam jeszcze zdecydowałeś się umieścić w swoim domu.

҉    Brak sprzętu do ćwiczeń - to prowadzi do zbyt dużej straty czasu przez Simów, którzy nie potrzebują umiejętności sportowych do swoich przyszłych karier.

҉    Nie więcej komputerów niż trzeba dla Simów, którzy ich potrzebują do rozwijania odpowiednich umiejętności.

҉    Powinieneś dać przynajmniej połowie z Twoich Simów cechę "schludny", żeby Twój Dom Utopii nie skończył jako Piekielny Dom Toksycznych Odpadów.

҉    Będziesz potrzebować prawdopodobnie dwóch Simów rozwijających umiejętność gotowania, aby uchronić resztę od głodowania. Mogą to być zarówno Przyszli Mistrzowie Kuchni jak i Przyszli Miksologowie.

҉    Zbuduj swój Dom Utopii przy jakimś parku - Twoi Simowie będą mogli autonomicznie tam pójść, spotkać ludzi, wyrzucać śmieci itp. i łatwiej jest znaleźć kolekcje niż gdyby musieli podrużować do odrębnej parceli. Więc umieść swój Dom Utopii w dobrym miejscu.

҉   Poświęć jednego Sima do rozwoju umiejętności majsterkowania przy stole do obróbki drewna w wolnych chwilach, gdy coś nie jest niecodziennie popsute.

҉   Podczas tworzenia Domu Utopii zainstaluj niepsujące się toalety, lodówkę i kuchenkę. Nie istnieją niepsujące się umywalki i prysznice, a to będzie wystarczająco dużo by Twój Sim mechanik, był wystarczająco zajęty.

҉   Po prostu twórz własne reguły kiedy trzeba.

Więc co jest istotą tego wyzwania? To projektowanie grupy 8 Simów wspierających się nawzajem. A to łączy projektowanie domu z przedmiotami do rozwoju umiejętności, które wybrałeś. Możesz wykonywać to wyzwanie więcej niż jeden raz.

----------------------------------------------
Jest to wyzwanie przetłumaczone na prośbę jednego z Anonimowych czytelników bloga, stworzone prawdopodobnie przez Veil z mod the Sims. Tutaj Link do oryginalnego tekstu --> Utopia House Challenge

Trochę mnie nie było, za co przepraszam. Znowu trochę zjadło mnie prawdziwe życie, a trochę Warframe i Skyforge. Na szczęście już wróciłam. Postaram się wynagrodzić Wam tę rozłąkę, nadrabiając zaległości. Wiszę Wam 13 postów za tygodnie kiedy nie publikowałam. Oczywiście na pierwszy ogień pójdą wyzwania o które zgłaszaliście się w komentarzach.
2. Tiny Living Challenge (Tego akurat muszę poszukać)

Właśnie zorientowałam się jak dużo osób zaczęło kopiować mojego bloga. Trochę to dołujące zwracając uwagę na to ile trudu włożyłam w tłumaczenie, zwłaszcza, że nie jestem profesjonalnym tłumaczem, wyszukiwanie modów, grafik itd. Najłatwiej jest skopiować i przypisać sobie autorstwo. Ostatecznie trochę zmodyfikować tekst. To kilka minut, a nie godzin. Niby mogłabym temu trochę zapobiec włączając zakaz kopiowania, ale sama lubię zaznaczać tekst kiedy go czytam, a wyskakujące wtedy komunikaty są strasznie irytujące. Najwyraźniej więc jedynym co mogę zrobić to staranie się by mimo wszystko mój blog był lepszy od innych. W końcu jestem przodowniczką i to mnie kopiują =p. Pamiętajcie, że zawsze podaję linki do źródeł z których korzystam przy tworzeniu postów. Osoby "pożyczające" moje opracowania najwyraźniej zdają sobie sprawę, że po prostu kradną, dlatego nie podają pełnych źródeł. A wystarczyłoby przecież ująć tekst jako cytat i dopisać skąd się tekst skopiowało oraz czyjego autorstwa on jest. Dziękuję bardzo za zostanie ze mną <3
Pozdrawiam
N



6 komentarzy:

  1. Masz świetnego bloga, ciekawe wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i polecam się na przyszłość ;)

      Usuń
    2. Dziękuję dr Adeleke za pomoc ... Po roku zerwanego małżeństwa mój kochanek zostawił mnie z dzieckiem, chciałem wszystko skończyć, prawie popełniłem samobójstwo, ponieważ zostawił nas bez niczego, cały czas był emocjonalnie załamany. Dzięki czarownikowi o nazwisku DR ADELEKE, którego poznałem online, który przywiózł mojego kochanka z powrotem. Pewnego dnia podczas przeglądania Internetu natknąłem się na kilka opinii na temat DR ADELEKE. Niektórzy zeznawali, że przywiózł swojego kochanka Ex, inni zeznawali, że przywraca on macicę, leczy raka i inne choroby, można na WhatsApp +27740386124 lub e-mailem (aoba5019@gmail.com). Jest to najlepszy rzucający zaklęcia, który może pomóc w rozwiązaniu problemów

      Usuń
  2. Czy można używać kodu na kasę?
    Tak tylko pytam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przenieś stworzonych 8 Simów do Domu Utopii i zmniejsz ich środki pieniężne do 100 simoleonów (lub mniej) kod to - "money 100" .
      Czyli jak chcesz dodawać pieniądze kodem, to chyba tylko do początkowej budowy domu. Później i tak musisz zmniejszyć ilość pieniędzy i radzić sobie inaczej.

      Usuń
  3. Dziękuję dr Adeleke za pomoc ... Po roku zerwanego małżeństwa mój kochanek zostawił mnie z dzieckiem, chciałem wszystko skończyć, prawie popełniłem samobójstwo, ponieważ zostawił nas bez niczego, cały czas był emocjonalnie załamany. Dzięki czarownikowi o nazwisku DR ADELEKE, którego poznałem online, który przywiózł mojego kochanka z powrotem. Pewnego dnia podczas przeglądania Internetu natknąłem się na kilka opinii na temat DR ADELEKE. Niektórzy zeznawali, że przywiózł swojego kochanka Ex, inni zeznawali, że przywraca on macicę, leczy raka i inne choroby, można na WhatsApp +27740386124 lub e-mailem (aoba5019@gmail.com). Jest to najlepszy rzucający zaklęcia, który może pomóc w rozwiązaniu problemów

    OdpowiedzUsuń