środa, 9 grudnia 2015

Wyzwanie Idąc Solo TS4 - Going Solo Challenge


Wersja: 2.10
Wersja gry: The Sims 4
Autor wyzwania: Vuneca
Adaptacja do TS4: LittleMinxUndr



Wyzwanie Idąc Solo pozwala na relaksujące i zabawne doświadczenie z Simami, w tym samym czasie nakłaniając gracza do zobaczenia wszystkiego co gra ma do zaoferowania. Celem wyzwania jest zakończenie wszystkich aspiracji i karier, zaczynając pojedynczym Simem. Ten Sim nie może wziąć ślubu, ale musi być rodzicem pojedynczego dziecka. Każde pokolenie wypełnia jedną aspirację i jeśli zdecyduje się to zrobić, jedną karierę. Do czasu, gdy wyzwanie zostanie ukończone, gracz będzie całkowicie doświadczony w TS4 i będzie mógł spojrzeć wstecz na rodzinę Simów, która ma długą i miejmy nadzieję, bogatą historię.
Zasady tego wyzwania celowo są utrzymywane w tak prostej formie jak to możliwe, aby ułatwić grę. Zaczynajmy!

1.
Gracz zaczyna od jednego Sima. Ten Sim może być dziewczyną lub chłopakiem, ale w pierwszej generacji, mądrze jest rozpocząć dziewczyną. Pokolenie rozpoczynające, różni się od następujących, trzeba podjąć karierę i aspirację na raz. Celem dla tego pokolenia jest zakończenie zarówno aspiracji jak i kariery. Trzeba też znaleźć partnera, aby mieć dziecko. Ponieważ ukończenie jednocześnie aspiracji i kariery nie jest łatwe w TS4, dodając do tego odpowiedzialność za wychowanie dziecka, tutaj kilka porad:
a) Rozważ grę w Idąc Solo przy ustawieniu długości życia Simów na "długie".
b) Zamiast grać przy "długiej" długości życia Simów, można kupować Eliksir młodości, aby dać Twojemu Simowi więcej czasu.
c) Dziadkowie mogą zostać na parceli aby pomagać przy zajmowaniu się domem i wychowaniem nowej generacji.

1.0
a) Sim mężczyzna adoptuje dzieci, wybierając tę opcję przez komputer. Będzie to jednak przełamanie linii krwi.
b) Sim mężczyzna przechodzi do zarządzania gospodarstwem domowym, gdzie dziecko zostaje dodane do niego z użyciem narzędzia z genetyką. Pozwoli to na utrzymanie linii krwi.
c) Sim kobieta po prostu wybiera sobie partnera na jednonocną przygodę i rodzi dziecko, które jest tego skutkiem.

1.1
Dla graczy, którzy raczej wolą po prostu grać kobietą Simem, mogą wpływać na płeć dziecka przed jego urodzeniem.

1.2
Aby wpłynąć na płeć dziecka, Twoja Simka będąc w ciąży musi:
a) żeby mieć chłopca - słuchać muzyki alternatywnej i jeść marchewki.
b) żeby mieć dziewczynkę - słuchać muzyki pop i jeść truskawki.

1.3
Zmiana płci przez cheaty nie jest dozwolona od czasu, gdy aż Maxis wprowadziło sposób wpływania na płeć dziecka przed jego urodzeniem.

2
Aspiracje są tym co trzyma w całości TS4. Aspiracje mogą mieć jedną lub więcej rozgałęzień i każde pokolenie musi wypełnić jedno z rozgałęzień aspiracji. Przełączanie aspiracji i ich rozgałęzień jest ważnym elementem rozgrywki. Sim chcący dobrze wypaść w swojej karierze może przełączyć aspirację na taką, która pomoże mu szybciej awansować w karierze. Sim szukający partnera może przełączyć swoją aspirację na Pokrewną duszę, aspirację miłości. Wyzwanie Idąc Solo nie chce generować tej mechaniki gry, jednak aby uniknąć pojawienia się Sima, który nigdy niczego nie osiągnie, zostały opracowane następujące zasady.
a) Aspiracje dzieci i nastolatków nie liczą się do aspiracji Idąc Solo.
b) Pierwsze rozgałęzienie aspiracji jest wybierane przez Sima przy zmianie grupy wiekowej na młody dorosły i musi być wypełnione w generacji. Nazywamy to 'Główną Motywacją'.
c) Ukończona wcześniej gałąź nie może zostać wybrana jako Główna Motywacja dla następnych generacji.
d) Gałęzie aspiracji już wypełnione są niedozwolone do wyboru na Główną Motywację dla kolejnych pokoleń.
e) Tylko Główna Motywacja jest liczona do wyzwania, ale Sim może przełączać gałęzie aspiracji i same aspiracje, na te które zostały już zakończone we wcześniejszych pokoleniach, kiedy Główna motywacja jest już zadeklarowana.

3.
Gracz może swobodnie wybrać dowolną karierę lub żadnej, na jedno indywidualne pokolenie. Głównym powodem tego jest fakt, że TS4 jest nieco trudniejsze od TS3. W rzeczywistości w TS4 wiele oczekuje się od gracza i żonglowanie tym wszystkim może być stresujące, co nie jest celem Idąc Solo. W związku z tym, istnieje tylko jedna reguła odnośnie karier.
a) Wszystkie kariery i ich oddziały muszą być zakończone do czasu ukończenia ostatniej aspiracji.
b) Może się zdarzyć, że ostatnia aspiracja zostanie zakończona przed zakończeniem ostatniej kariery. Jest to całkowicie w porządku. Po prostu dokończ ostatnią karierę, aby zakończyć wyzwanie Idąc Solo.
Ponieważ istnieje więcej rodzajów aspiracji niż ścieżek karier i więcej karier niż aspiracji, gracz ma dużo swobody, aby dostosować je do życia swoich Simów mając na uwadze następujące rzeczy:
a) Istnieje 10 Aspiracji z 23 oddziałami (pomija się tu aspirację z UwP);
b) Istnieje 8 prac z 16 oddziałami (pomija się tu kariery Biznesową i Sportową oraz te z WwP);
c) Oznacza to, że 7 pokoleń Simów może zdecydować się na bycie SImem zostającym w domu.
d) Zauważ, że kariery takie jak domowy pisarz, czy malarz, to też kariery.
e) Gracz może także ponownie wybrać karierę, która już została ukończona, kiedy wszystkie oddziały karier zostały zakończone.

4.
Wyzwanie Idąc Solo trwa do czasu aż wszystkie Aspiracje i Kariery zostaną wypełnione. Wyzwanie Idąc Solo nie może być przegrane.
a) W przypadku nieszczęśliwych wypadków powodujących śmierć, można załadować automatyczny zapis gry lub wcześniejszy zapis gracza, aby kontynuować grę.
b) Każde pokolenie musi wykonać Główną Motywację i jeśli zostanie taka wybrana to gałąź kariery. W celu zapewnienia sobie w tym powodzenia można:
b.a) Grać z długą długością życia Simów;
b.b) Używać Eliksirów Młodości zakupionych z punktów aspiracji Sima.
b.c) Używając za równo b.a) i b.b).

5.
Mody i CC są dozwolone, ale kody i mody/CC służące do oszóstw już nie. Przedmioty do oszukiwania, chyba że stworzone przez Maxis, są niedozwolone.

6.
Zasady Iron Man'a
Ze względu na fakt, że teraz gracze mogą do woli wybierać aspiracje i kontynuować budową aspiracji na jednym Simie, gracz może teraz wybrać Regułu Iron Man'a do gry w Wyzwanie Idąc Solo.
a) Ukończ wszystkie aspiracje i wszystkie kariery jednym i tym samym Simem.
b.a) Graj z wyłączonym starzeniem się Simów.
b.b) Graj z dowolnym ustawieniem długości życia Simów i używając mikstur / eliksirów zatrzymujących młodość Sima.
c) Sim może mieć dzieci, ale musi pozostawać samemu, zgodnie z Regułami Idąc Solo.
d) Dzieci muszą opuścić dom po osiągnięciu wieku młody dorosły.
d.a) Jeżeli gracz gra wyłączoną opcją starzenia się, musi ręcznie postarzać dzieci. Od gracza zależy, kiedy to zrobić.

Lista zmian:
V2.10
Zasady długości życia zostały usunięte i z powrotem dodano Zasady Iron Man'a.

Zasady V2.0 są całkowicie przepisane z V1.0.
Najważniejszą zmianą jest że reguła życia z partnerem została usunięta, aby przybliżyć Wyzwanie Idąc Solo do wizji Vuneca. Zycie z partnerem umniejsza ideę Idąc Solo.
Zarówno przepisy dotyczące aspiracji i kariery zostały ułożone w łatwiejszą do zrozumienia formę, co powinno przełożyć się na płynność gry.
Zrozumienie Głównej Motywacji zostało wprowadzone. To wskazuje na ścieżkę aspiracji Sima, jaka musi zostać wykonana.
Sposoby na przegranie wyzwania zostały usunięte. Wyzwanie Idąc Solo nie może już zostać przegrane!




----------------------------------------------------
Pozdrawiam
N

4 komentarze:

  1. Mam prośbę i przepraszam jeśli to już jest, ale chciałabym prosić o wydarzenia towarzyskie. Chodzi mi o to, że np. impreza urodzinowa, potrzebne obiekty do zadań i zadania.
    Ps. Ostatnio odkryłam Twoją stronę i się zakochałam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za ten komentarz :) Myślałam nad zabraniem się za wydarzenia towarzyskie, ale odkładałam to na dalszy plan. Skoro jednak jest jakiekolwiek tym zainteresowanie, postaram się opracować coś na ten temat szybciej ;) <3

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Póki w necie jest co tłumaczyć to będą.

      Usuń