piątek, 4 grudnia 2015

Miksologia - Umiejętności w The Sims 4

Umiejętność miksologii w The Sims 4 pozwala Simom na wykonanie różnych napojów. Większość z drinków powoduje pozytywne nastrójniki u Simów, którzy je wypiją, ale kilka z nich jest specjalnych i dość pomocnych - szczególnie "Zębownik". Ogólnie umiejętność miksologii może pomóc w nauce innych umiejętności przez Simów, zwłaszcza poprzez napoje powodujące specyficzne emocje.

Pierwsze kroki
Kup bar z trybu kupowania, lub kup książkę umiejętności, aby rozpocząć naukę umiejętności miksologii. Możesz również udać się do klubu nocnego w Wierzbowej Zatoczce i używać baru w tamtym miejscu. Zajmowanie się barem będzie bardzo powolną nauką umiejętności w porównaniu do przygotowywania drinków na własną rękę i nie zarobisz w ten sposób wielu pieniędzy. Napoje mogą być sprzedawane z wyposażenia dla zysku, na tyle, aby zarobić na życie. Na 6 poziomie umiejętności można zamiast wielokrotnym robieniu drinków, skupić się na praktyce sztuczek barowych. W ten sposób Simowie o wiele szybciej nabierają doświadczenia.

Miksologia jako kariera i sposób zarobku
Drinki można przeciągnąć do ekwipunku Sima i sprzedać z zyskiem na wyższym poziomie. Na początku drinki będą sprzedawane taniej niż koszt ich produkcji. Będziesz zarabiać więcej wraz z wzrostem poziomu umiejętności i wzrostem poziomu drinków. Zarobek możesz też zwiększyć zakupując odpowiednią cechę bonusową "Handlowiec" .
Aby uzyskać jak najwięcej z tej umiejętności można też podjąć karierę Kulinarną na ścieżce Miksologa. Dodatkowo można wybrać aspirację Mistrz miksologii. Niestety kariera miksologa jest jedną z karier o najniższej płacy w grze, daje jednak możliwość zrobienia drinka "Zębownik (więcej o nim poniżej), więc warto ją jednak wypróbować.

Ukończenie aspiracji Mistrz miksologii daje możliwość nadawania Simom dowolnej pozytywnej emocji na 4h w cenie 1000 $ na drinka. To może być świetne jeśli Twój Sim jest bogaty, ale trzeba szukać innych sposobów na zarabianie pieniędzy w domu, żeby dostać się do tego etapu. Sztuczki wykonywane przez miksologa bywają trochę zabawne, zwłaszcza kiedy Simowie podczas nauki popełniają błędy.

Poziomy umiejętności Miksologii
Kolejne poziomy miksologii przede wszystkim odblokowują nowe drinki, które będzie mógł wykonać Sim, ale oferują one również kilka specjalnych interakcji wraz z rozwojem umiejętności Sima.

Poziom 1 - Poziom startowy.
Poziom 2 - Przepisy na drinki "Cierpki Smaczek" i "Wkrętak". Interakcja rozmowy o drinkach i sztuczka "Za plecami".
Poziom 3 - Przepis na "Ridgeport".
Poziom 4 - Przepis na "Mroczny Wiatr". Sztuczka żonglerska. Stworzone przez Sima drinki dają silniejsze nastrójniki (czasami szczęśliwy +2).
Poziom 5 - Przepis na "Słoną Lamę". Sim otrzymuje nastrójnik "Zdolny opiekun baru" po zrobieniu drinka (pewny siebie +1 na 4h).
Poziom 6 - Przepis na "Morski Rozprysk". Można ćwiczyć sztuczki barowe, co może zainspirować Sima.
Poziom 7 - Przepis na "Kwaśny Poncz". Sztuczka z piramidą butelek. Drinki dają mocniejsze nastrójniki (bardziej prawdopodobne "szczęśliwy" +2).
Poziom 8 - Przepis na "Niemy Film". Simowie mogą dzielić się tajemnicami z dziedziny miksologii.
Poziom 9 - Przepis na "Simsmapolitan". Sztuczka z ognistą butelką.
Poziom 10 - Przepis na "Sunset Valley", "Ostrą Babunię" i "Królestwo Cieni". Możliwość odświeżenia drinka poprzez wydłużenie jego przydatności do spożycia. Dostawanie nastrójnika "Mistrz Mieszania" po wykonaniu drinka. Odblokowanie osiągnięcia "Barmańska wirtuozeria".




Zębownik
Zębownik jest to specjalny drink, na którego przepis można zdobyć tylko dzięki wydarzeniu w pracy kulinarnej na 9 poziomie ścieżki miksologa. Gdy pojawi się możliwość kupna Mitycznego Przewodnika po Drinkach, kup go, a to powinno zapewnić Twojemu Simowi znajomość przepisu na "Zębownik". Utrzymanie w pracy nastroju "pewny siebie" może pomóc przy zyskaniu tej receptury. Powinno się zatrzymać na tym etapie kariery do czasu zyskania receptury, jeśli chce się, by Sim mógł wykonywać tego potężnego drinka (najłatwiej jest po prostu nie rozwijać charyzmy do poziomu wymaganego do awansu). Wypicie "Zębownika" daje Simowi na 3h nastrójnik, który pozwala na super szybką naukę umiejętności. Warto więc czekać na tę okazję. Wykonanie drinka kosztuje 50 $ i jest ogromnym wsparciem dla Simów przy zdobywaniu poziomów w innych umiejętnościach.


LISTA DRINKÓW W MIKSOLOGII

P
.
Nazwa
$
Efekt drinka i uwagi
1
Sok kosmitów
150
Wymaga 8 poziomu kariery Astronauty na ścieżce Międzygwiezdnego Przemytnika. Daje losowy pozytywny nastrójnik
1
Płonąca Smaczna Sól
18
Wymaga zestawu "Szalona Noc". Zwyczajny drink.
1
Sok z lodem
10
Zwyczajny drink.
1
Kosmiczny napój energetyczny
100
Wymaga 8 poziomu kariery Astronauty na ścieżce Kosmicznego Strażnika. Daje nastrójnik "pobudzony".
1
Słodka Pikanteria
10
Zwyczajny drink.
1
Proza i Pop
80
Wymaga nastroju inspiracji. Daje nastrójnik "zainspirowany" na 4h.
1
Sok Amora
10
Wymaga nastroju do flirtów. Daje nastrójnik "flirciarski" na 4h.
1
Koralina
100
Wymaga nastroju skupienia. Daje nastrójnik "skupiony" +2 na 4h.
1
Kotłownia
10
Wymaga nastroju gniew. Daje nastrójnik "rozgniewany".
1
Koktajl proteinowy
30
Wymaga 5 poziomu sprawności fizycznej. Daje nastrójnik "pobudzony".
1
Herbata ,,Ostre skrzydełka"
15
Wymaga zestawu "Szalona Noc". Zwyczajny drink.
1
Wkrętak
15
Zwyczajny drink.
1
Musująca Zebra
18
Wymaga zestawu "Szalona Noc". Zwyczajny drink.
2
Owocowy napój musujący
15
Wymaga dodatku " Dzień w Spa". Zwyczajny drink.
2
Cierpki Smaczek
15
Zwyczajny drink.
3
Ridgeport
18
Zwyczajny drink.
4
Mroczny Wiatr
20
Zwyczajny drink.
4
Morze Ognia
80
Wymaga zestawu "Szalona Noc". Daje Simowi nastrójnik "pewny siebie" +1 na 4h.
5
Słona Lama
22
Zwyczajny drink.
5
Specjał, który poleca...
22
Wymaga 6 poziomu kariery Kulinarnej na ścieżce Miksologa. Zwyczajny drink.
6
Morski Rozprysk
25
Zwyczajny drink.
7
Eliksir Miłości #4
75
Wymaga nastroju do flirtów. Daje nastrójnik "flirciarski" +2 na 4h.
7
Kwaśny Koktajl
30
Zwyczajny drink.
8
Gorący Dym
125
Wymaga zestawu "Szalona Noc". Daje Simowi nastrójnik "pewny siebie" +2 na 4h.
8
Niemy Film
35
Zwyczajny drink.
8
Wigorator
100
Wymaga nastroju pobudzenia. Daje nastrójnik "pobudzony" +2 na 4h.
9
Simsmapolitan
40
Zwyczajny drink.
10
Zębownik
50
Po wypiciu Zębownika Sim dostaje na 3h nastrójnik przyśpieszający naukę umiejętności.
10
Ostra Babunia
50
Zwyczajny drink.
10
Sunset Valley
50
Zwyczajny drink.
10
Królestwo Cieni
250
Wymaga kwiatu śmierci. Nie robi nic specjalnego normalnym Simom, ale podany Mrocznemu Kosiarzowi kiedy ten przyjdzie odebrać komuś duszę, może sprawić, że Sim uniknie śmierci.
10
Eliksir skupienia
1000
Wymaga cechy nagrody za aspirację Mistrz Miksologii. Daje Simowi nastrójnik "skupiony" +100 na 4h.
10
Eliksir inspiracji
1000
Wymaga cechy nagrody za aspirację Mistrz Miksologii. Daje Simowi nastrójnik "zainspirowany" +100 na 4h.
10
Eliksir szczęścia
1000
Wymaga cechy nagrody za aspirację Mistrz Miksologii. Daje Simowi nastrójnik "szczęśliwy" +100 na 4h.
10
Eliksir pobudzający
1000
Wymaga cechy nagrody za aspirację Mistrz Miksologii. Daje Simowi nastrójnik "pobudzony" +100 na 4h.
10
Eliksir pewności siebie
1000
Wymaga cechy nagrody za aspirację Mistrz Miksologii. Daje Simowi nastrójnik "pewny siebie" +100 na 4h.
10
Eliksir Flirtu
1000
Wymaga cechy nagrody za aspirację Mistrz Miksologii. Daje Simowi nastrójnik "flirciarski" +100 na 4h.

Uważajcie tylko, żeby Wasz Sim podczas nauki nie popadł w alkoholizm =p


------------------------------------
Artykuł powstał w oparciu o własne doświadczenia w TS4 WwP, artykułyCarls Sims 4 Guide- Skills Mixology i Simension.de Sims 4 Faehigkeit Mixen .
Screeny drinków wykonała RoseandBella
Pozdrawiam
N

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz