niedziela, 28 stycznia 2018

Relacje w The Sims 4



Wspólne posiłki są świetną okazją do pogłębiania znajomości!
Ten poradnik ma na celu wyjaśnić na jakich zasadach działa rozmowa między Simami w TS4, jak budować przyjaźnie, romanse i jak przyśpieszyć ten proces. Znajdą się też w nim informacje o tym jak wysoki poziom paska znajomości należy osiągnąć, aby osiągnąć każdy z poziomów relacji oraz kody mające wpływ na poziom relacji.



PODSTAWY ZWIĄZKÓW

Paski przyjaźni i romansu oraz rozpad znajomości.
Panel Związków
Dla każdego Sima którego się zna, pojawi się pasek znajomości (zielony/czerwony), a dla niektórych również pasek romantycznej relacji (różowy). Im bardziej w prawo zapełniony kolorem jest pasek, tym więcej interakcji można z tym Simem wykonać. Kiedy Twój Sim przez kilka dni nie wchodzi w interakcję z znajomym, pasek tej relacji się obniża do pozycji neutralnej. Jednak łatwiej jest odbudować wcześniej nawiązaną relację, niż pracować nad nową, ponieważ nadal pojawiają się odblokowane wcześniej interakcje.


Rozmowa
Kiedy Simowie używają interakcji społecznych są wciągani w rozmowę. Każdy z Simów może skorzystać z opcji rozmowy grupowej i wciągnąć w nią innych, także Sim może wchodzić w interakcję z wieloma Simami na raz. Kiedy Simowie już rozpoczną rozmowę, kontynuują ją automatycznie, przy czym mogą zyskać lub utracić postęp relacji. Gdy jeden z Simów używa interakcji i społecznej na innym Simie, zyski/straty pojawiają się między tymi dwoma Simami (interakcje mogą zostać przyjęte pozytywnie lub negatywnie, co odpowiednio oddziałuje na Simów nie tylko wpływając na postęp ich relacji, ale także może nadać im nastrójniki). Wyjątkiem są żarty i interakcje grupowe, takie jak te, które mogą wpłynąć na wszystkich w pobliżu.
Simowie pogłębiający znajomość podczas tańca.
Widoczne przy rozmowie + i + + to małe i duże zyski do znajomości, z kolei lub - - oznaczają stratę. Łatwo jest zauważyć, że zyski i straty są bezpośrednio związane z interakcjami społecznymi wykorzystanymi przez Simów. Jeśli pozwoli się Simom na automatyczną rozmowę bez kontroli gracza ich znajomość może nie rozwinąć się prawie wcale lub nawet osiągnąć niechciane rezultaty.  Automatyczne interakcje są nieprzemyślane. Simowie mogą wykonywać romantyczne, złośliwe a nawet podłe interakcje, które spowodują spadek wzajemnych relacji. Dlatego warto mieć kontrolę nad rozmową Simów i zakolejkować różne interakcje społeczne na Sima z którym chcemy się zaprzyjaźnić.


Poziomy przyjaźni


Przyjaciela jest zdobyć trudniej niż wroga. Aby stworzyć sobie wroga wystarczy podejmować z Simem podłe i złośliwe interakcje. Jeśli chce się zadeklarować wroga, opcja ta pojawia się w podłych interakcjach kiedy czerwony kolor osiągnie odpowiednią długość paska znajomości. Pozytywna relacja między Simami buduje się wraz z postępowaniem w prawą stronę zielonego koloru na pasku znajomości. Poniżej znajdują się poziomy pozytywnej relacji według ich wartości procentowych:
  • Znajomi - 0-39%
  • Przyjaciele - 40% -59%
  • Dobry przyjaciel - 60% +

Możliwość zostania najlepszymi przyjaciółmi zostanie odblokowana, gdy zielony kolor osiągnie 80% paska znajomości. Trzeba zapytać Sima, czy chce zostać Najlepszym przyjacielem, co zazwyczaj jest akceptowane.

.

Utrzymywanie relacji
Poszczególne związki Sima możemy zobaczyć spoglądając na panel związków (skrót „R”). Łatwo zauważyć, że relacje z Simami z którymi się nie widuje powoli postępują w stronę neutralności. Aby utrzymać przyjaźnie nie starczy rozmowa telefoniczna, trzeba spotkać się z Simem, spędzać z nim czas.

Dostępność interakcji społecznych
To czy mamy dostęp do wielu interakcji społecznych zależy od kilku czynników: cech Twoich Simów, poziomu znajomości między Simami, emocji i tonu konwersacji. Najłatwiej to zauważyć w przypadku interakcji z kategorii „Romantyczne”, ponieważ zaczynają się od drobnego flirtu i postępują wraz z rozwojem znajomości udostępniając namiętne pocałunki i itd. Niektóre interakcje społeczne są też ograniczone wiekiem, nastrójnikiem lub relacją. Tj. dorośli Simowie nie mogą flirtować z dziećmi, nie można flirtować z rodzeństwem, za to występują dodatkowe opcje pogawędek z sąsiadami, na przykład „narzekaj na miejscową młodzież”, „rozmawiaj o zmianach w sąsiedztwie” i „rozmawiaj o wartości nieruchomości”

Kontekst rozmowy
Kontekst jest kolejnym ważnym czynnikiem w interakcjach społecznych. Jest on określany różnymi terminami opisującymi w jaki sposób przebiegają interakcje między dwoma Simami, a nawet ich grupą. Wszystkie przyjazne rozmowy zaczynają się od „Swobodnej dyskusji”, ale mogą się szybko zmienić. Zależnie od tego tonu rozmowy, interakcje pojawiają się w menu społecznych interakcji i znikają. Chodzi tu o interakcje oznaczone na kolorem na końcach ich nazwy. Poniżej kilka poziomów rozmowy w każdej kategorii:

Przyjazne konwersacje
Łatwiej jest utrzymać przyjemny ton rozmowy, kiedy Sim jest szczęśliwy. Cecha „kontaktowy” (bonusowa cecha do aspiracji popularności) może pomóc w szybszym rozwijaniu przyjaźni, podobnie jak każdy z kolejnych poziomów charyzmy, które można zyskać dzięki rozmowie właśnie.
  • Swobodna dyskusja – podstawowa rozmowa
  • Przyjemna rozmowa – kiedy kilka przyjaznych interakcji społecznych udało się


Zabawne rozmowy
Te konteksty rozmowy możesz zobaczyć, kiedy użyjesz interakcji z kategorii „Zabawne…”. Posiadanie cechy „Głupek” może podnieść szansę na wykonywanie zabawnych interakcji z pozytywnym skutkiem, a nastrójniki rozbawienia pomogą na pewno. Posiadanie wyższego poziomu umiejętności komediowych, odblokowuje więcej interakcji z tej kategorii:
  • Śmieszna riposta - Wiele dowcipów się powiodło
  • Zabawna rozmowa - żart lub dwa i trochę dobrego śmiechu
  • Nudna rozmowa – Zabawna interakcja się nie powiodła lub używasz tej samej interakcji 3x lub więcej razy.
  • Nużąca rozmowa - nie działa wiele zabawnych interakcji
  • Nieznośnie nużąca rozmowa- wiele żartów zawiodło, więc zmień temat rozmowy


Romantyczne rozmowy
Te konteksty występują kiedy korzysta się z romantycznych interakcji społecznych. Posiadanie cechy „Romantyczny” może zwiększyć szansę na sukcesu i zapewnić więcej interakcji do wykorzystania, łatwiej też jest uwieść Sima z którym nie ma się bardzo rozwiniętego paska znajomości:
  • Sugestywna rozmowa – romantyczna interakcja została zaakceptowana
  • Miłosna pogawędka - Romantyczna passa trwa
  • Gorąca pogawędka - wiele romantycznych interakcji trafiło w sedno
  • Niezręczne spotkanie - wszystko idzie źle. To może się zdarzyć z innymi Simami, gdy są świadkami romansów innych, szczególnie ich rodziców. Bądź zabawny lub zmień kontekst rozmowy na przyjazny, jeśli już uzyskasz taki jej ton.
  • Bardzo niezręczne spotkanie - ten Sim nie interesuje się Tobą, więc zmień kontekst konwersacji, lub ją zakończ.


Złośliwe interakcje lub nieudana rozmowa
Posiadanie cechy „Gorąca głowa” lub „Wredny” może dostarczyć dużo wrednych interakcji. Źli Simowie będą cieszyć się cierpieniem innych. Te konteksty rozmowy możesz również spotkać jeśli złośliwe interakcje Sima nie zostaną odebrane za zabawne:
  • Nieprzyjemna rozmowa – Podła złośliwa lub po prostu nieudana interakcja.
  • Agresywna rozmowa - wiele nieudanych przyjaznych interakcji, złośliwych lub podłych.
  • Przykra konfrontacja - Liczne nieudane lub podłe interakcje zabiły rozmowę i prawdopodobnie związek.

.


REKLAMA




ZDOBYWANIE PRZYJACIÓŁ W TS4
Trudniej jest się zaprzyjaźnić Simom, którzy nie mają cechy „kontaktowy” (bonusowa cecha aspiracji Popularność) lub wysokiego poziomu charyzmy. Dla przeciętnego Sima samo przebywanie w grupie i pozwalanie innych Simom na używanie interakcji społecznych nie będzie często prowadzić do szybkich przyjaźni. Simowie rozmawiają nie tylko z Twoim Simem, ale także między sobą. Najlepiej skupić się na pojedynczym celu lub rozplanować swoje interakcje i kontrolować kierunek rozmowy. Tutaj kilka wskazówek:

Ocena sytuacji
Im lepszy jest nastrój Twojego Sima, tym lepiej poradzi sobie w towarzystwie. Twój Sim czasem negatywnie zareaguje na interakcje społeczne używane przez innych Simów. Nastrój drugiego Sima również ma znaczenie. Nastrój drugiego Sima określony jest przez kolor panelu rozmowy umieszczony na górnej środkowej części ekranu. Jeśli Sim jest w złym humorze bardziej prawdopodobny jest negatywny wpływ interakcji socjalnych – szczególnie romantycznych. Jeśli Twój Sim jeszcze nie za bardzo zna drugiego Sima, nie rozpoczynaj od razy interakcji takich jak „obejmij”, czy „pocałuj”. Zanim ich spróbujesz, postaraj się aby kolor zielony zajmował przynajmniej 20-30% paska znajomości.

Poznawanie cech Simów
Zwróć uwagę na to, jak działają Twoje interakcje społeczne. Jeśli, któraś z interakcji nie spodoba się Simowi, powtórzenie jej najprawdopodobniej nie będzie korzystne w skutkach. Jeśli kilka zabawnych interakcji zawiedzie, spróbuj tych przyjaznych. „Poznaj” oraz „Rozmawiaj o zainteresowaniach” pozwoli nam poznać cechy Sima, co pozwoli Ci dowiedzieć się, które interakcje będą działać dobrze na odpowiednich Simów – szczególnie jeśli mowa o interakcjach dopasowanych do poszczególnych cech. Czasem cecha Simów jest widoczna w ich zachowaniu, więc uważaj na powiadomienia. Przykładowo dwoje Simów z cechą „Mol książkowy” lub „kreatywny” odniesie spory sukces wykorzystując do rozmowy między sobą te interakcje.

Unikanie powtarzania i znajdowanie tego, co działa
Powtarzanie tej samej interakcji społecznej sprawi, że Sim będzie się irytował. Można użyć tej samej interakcji 2 razy pod rząd, ale trzeci raz może sprawić, że rozmowa stanie się nudna. Lepiej jest obracać kilkoma interakcjami społecznymi, o których wiadomo, że działają. „Poznaj” i „Rozmawiaj o zainteresowaniach” nie zawiodą tak często jak „Plotkuj” i „Obejmij” w wczesnej znajomości. Używaj interakcji, które nie wydają się być na wyrost. Prawdopodobieństwo odrzucenia takich interakcji maleje wraz ze wzrostem poziomu przyjaźni / romansu.

„Zaproś na randkę” i „Podróż z…”
Jeśli spotkasz Sima w Parku lub Siłowni, możesz zatrzymać go trochę dłużej, budując trochę znajomości, a następnie podczas przyjemnej rozmowy „zaproś…” go, aby wybrał się gdzieś z Tobą. Jeśli Sim z którym próbujesz się zaprzyjaźnić zamierza odejść, możesz zająć go na chwilę dłużej, prosząc, aby podróżował gdzieś z Twoim Simem. Jeśli drugi Sim zakończy rozmowę, można też po prostu zaczepić ich z inną interakcją, aby wznowić rozmowę.

Interakcje specyficzne dla danej cechy, emocje i umiejętności
Kolejne poziomy różnych umiejętności odblokowują nowe interakcje, w tym także te społeczne, związane z daną umiejętnością. Wśród wszystkich tych umiejętności szczególną uwagę należy zwrócić na charyzmę, której poziom ma silny wpływ na to czy użyta interakcja społeczna odniesie pozytywny efekt. Poza tym Simowie łatwo rozwijają tę umiejętność podczas rozmowy kiedy są szczęśliwi, ponieważ dzięki temu niektóre interakcje społecznościowe są dostępne wcześniej. Simowie łatwiej nawiązują i rozwijają znajomości jeśli są w dobrych humorach, dlatego też warto zauważyć przydatność ładnego wystroju. Poza tym przedmioty z aurą emocjonalną są równie przydatne. Przykładowo łatwiej jest uwieść Sima w pomieszczeniu z romantyczną aurą emocjonalną.
Interakcje związane z cechami mogą być dość potężne, podobnie jak te, które są odblokowywane za pomocą umiejętności. Gdy Twój Sim prezentuje wiedzę o umiejętności lub wykazuje swoje zainteresowania, może łatwo zdobyć przyjaciół, nawet jeśli nie podzielają tych zainteresowań.

Mentorowanie Simom
Mentorowanie Simom na siłowni to jedna z potężnych interakcji, którą można zdobyć przyjaciół. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo zaakceptowania tej interakcji, można najpierw przedstawić swojego Sima. Można również poprosić innych Simów o mentoring, aby szybciej rozwinąć umiejętność sprawności fizycznej i móc mentorować innym. Inne umiejętności, takie jak gra na gitarze, fortepianie, czy skrzypcach również pozwolą Twojemu Simowi mentorować, ale są one naprawdę użyteczne tylko dla Simów, których kontrolujesz w swoim własnym gospodarstwie domowym.

Czatowanie na komputerze
Rozmowa z innymi Simami za pomocą komputera powoduje powolny, ale stały przyrost przyjaźni. Użyj na komputerze opcji „Rozmawiaj z…", aby wybrać konkretnego Sima, z którym chce się rozwinąć przyjaźń. Jest to niezawodny sposób na pozyskanie przyjaciół lub przynajmniej podtrzymanie relacji.

Wielozadaniowość
Simowie mogą wykonywać interakcje zaspakajające ich potrzebę zabawy, głodu, czy inne, jednocześnie ze sobą rozmawiając. Jest to łączenie przyjemnego z pożytecznym. Aby sprowokować rozmowę powiązaną z aktywnością grupową wystarczy użyć interakcji rozmowy z innym Simem, kiedy już zaczęło się oglądać telewizję. Można też po ugotowaniu czegoś użyć interakcji „zawołaj na posiłek”, przy czym jednocześnie nakarmisz Simów.
Simowie mogą poznawać innych Simów w parkach, jednocześnie pracując nad swoją logiką podczas gry w szachy.





KODY DOTYCZĄCE PRZYJAŹNI W TS4


Poniższe kody pomoże Twojemu Simowi w nawiązaniu przyjaźni z każdym Simem, o którym wie już Twój Sim. Otwórz konsolę kodów i wpisz:

modifyrelationship Twój Sim Inny Sim liczba (dowolna od 1-100) Friendship_Main


Jeśli więc twoim Simem jest Emil Borowik a celem jest Zuzanna Paliwoda, wpisz:

modifyrelationship Emil Borowik Zuzanna Paliwoda 90 Friendship_Main



Kiedy posiada się dodatek Psy i Koty, kod na romans wygląda już trochę inaczej:

modifyrelationship Twój Sim Inny Sim liczba (dowolna od 1-100) LTR_Friendship_Main

Jeśli więc twoim Simem jest Emil Borowik a celem jest Zuzanna Paliwoda, wpisz:

modifyrelationship Emil Borowik Zuzanna Paliwoda 50 LTR_Friendship_Main


.





Artykuł opracowałam na podstawie własnych doświadczeń w grze TS4 oraz stron Carls Sims 4 Guide – Relationships .
Pozdrawiam
N

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz