niedziela, 25 stycznia 2015

Umiejętności a emocje

Umiejętności, a emocje - The Sims 4
            System umiejętności w TS4 jest ściśle powiązany z emocjami. Kiedy Sim rozwija umiejętność, będąc w idealnym dla niej nastroju, umiejętności rozwijane są w szybszym tempie.

Myśliciel - Jest to cecha bonusowa do aspiracji kreatywnych, wzmacnia wiele kreatywnych umiejętności a także wzmacnia efekt wykonywanej umiejętności (np. Sim z cechą 'Myśliciel' będąc zainspirowanym ma większe szansę na stworzenie arcydzieła, czy bestselleru).

Idealne nastroje dla szybszego rozwoju umiejętności:
·         Charyzma - Szczęśliwy / Bardzo szczęśliwy (25% / 40%). 'Pewny siebie' wzmacnia efektywność umiejętności.
·         Umiejętności komediowe - Rozbawiony / Bardzo rozbawiony (40% / 60%)
·         Gotowanie - Zainspirowany / Bardzo zainspirowany (40% / 60%) (60% / 80% Bonus z cechą Myśliciel)
·         Wędkarstwo - Skupiony / Bardzo skupiony (40% / 60%)
·         Sprawność fizyczna - Pobudzony / Bardzo pobudzony (40% / 60%) Gniew również jest pomocny, jeśli posiada się cechę Gorąca głowa.
·         Ogrodnictwo - Skupiony / Bardzo skupiony (40% / 60%)
·         Wykwintne gotowanie - Zainspirowany / Bardzo zainspirowany (40% / 60%) (60% / 80% Bonus z cechą Myśliciel)
·         Gitara - Zainspirowany / Bardzo zainspirowany (40% / 60%) (60% / 80% Bonus z cechą Myśliciel)
·         Majsterkowanie - Skupiony
·         Logika - Skupiony / Bardzo Skupiony (40% / 60%)
·         Złośliwość - Rozgniewany (20%), Szczęśliwy / Bardzo szczęśliwy (20% / 40%). 'Rozgniewany' pomaga w efektywności złośliwych interakcji.
·         Miksologia - Zainspirowany / Bardzo zainspirowany (40% / 60%) (60% / 80% Bonus z cechą Myśliciel)
·         Malarstwo - Zainspirowany / Bardzo zainspirowany (40% / 60%) (60% / 80% Bonus z cechą Myśliciel)
·         Fortepian - Zainspirowany / Bardzo zainspirowany (40% / 60%) (60% / 80% Bonus z cechą Myśliciel)
·         Programowanie - Skupiony / Bardzo Skupiony (40% / 60%)
·         Nauki kosmiczne - Skupiony / Bardzo Skupiony (40% / 60%)
·         Gry Wideo - Skupiony / Bardzo Skupiony (40% / 60%).
·         Skrzypce - Zainspirowany / Bardzo zainspirowany (40% / 60%) (60% / 80% Bonus z cechą Myśliciel)
·         Pisanie - Zainspirowany / Bardzo zainspirowany (40% / 60%) (60% / 80% Bonus z cechą Myśliciel)

Umiejętności, Emocje i najlepsze rezultaty
            Kiedy Sim osiągnie 10 poziom umiejętności, idealne nastroje nadal mogą być pomocne.  Bycie pod wpływem emocji zwiększa efektywność Sima, co znaczy, że będzie on skłonny do produkcji elementów o wyższej jakości (malowanie, pisanie) lub będzie mieć mniejszą szansę na niepowodzenie (charyzma, porażenia elektryczne przy majsterkowaniu). Negatywne emocje mogą zwiększyć pewne umiejętności, ale inne dramatycznie je obniżają (jak np. Oszołomiony).
           
            Każda emocja ma wpływ na efektywność poziomów umiejętności w następujący sposób:

·         Szczęśliwy: +1 do wszystkich umiejętności, +2 jeśli Bardzo szczęśliwy
·         Pewny siebie: +1 do wszystkich umiejętności, +2 do Charyzmy. +2 Do wszystkich umiejętności jeśli Bardzo pewny siebie.
·         Pobudzony: +2 do wszystkich umiejętności fizycznych, +3 jeśli Bardzo Pobudzony.
·         Flirciarski: +1 do Charyzmy, +2 kiedy Bardzo Flirciarski
·         Skupiony: +2 do wszystkich umiejętności umysłowych, +3 jeśli Bardzo skupiony
·         Zainspirowany: +2 do wszystkich umiejętności twórczych, +3 jeżeli Bardzo Zainspirowany. Z cechą Myśliciel (cecha dodatkowa w Aspiracjach Twórczych) + 3 / + 4!
·         Rozbawiony: +2 do umiejętności komediowych, +1 do Charyzmy. +3 do umiejętności komediowych, jeśli Bardzo rozbawiony, +4 do umiejętności komediowych, jeśli w stanie Histerii (ale akurat ten stan może zabić Twojego Sima =p)
·         Rozgniewany: -1 do umiejętności kreatywnych, umysłowych i charyzmy, +1 do złośliwości i umiejętności fizycznych,  Bardzo rozgniewany daje -2 do umiejętności kreatywnych / umysłowych / charyzmy, a +2 do złośliwości / umiejętności fizycznych. +3 do złośliwości i sprawności fizycznej jeśli Sim jest Wściekły, ale inni wtedy cierpią -3. Bycie Wściekłym może tez być niebezpieczne, ponieważ jest to już stan granicy zabicia Sima.
·         Znudzony: -1 do wszystkich umiejętności
·         Oszołomiony: -3 do Wszystkich Umiejętności
·         Zawstydzony: -1 do Umiejętności Społecznych.
·         Smutny: -1 do wszystkich umiejętności z wyjątkiem kreatywnych, które dostają +1. Bardzo Smutny daje -2 i usuwa bonusy do umiejętności kreatywnych. Jeśli Twój Sim ma cechę Ponury, otrzyma premię +2 gdy jest w nastroju Bardzo smutny. Smutny nie jest niebezpieczną emocją.
·         Spięty: -1 do wszystkich umiejętności, -2 jeśli bardzo spięty.
·         Nieswój: -1 do wszystkich umiejętności, -2 jeśli bardzo nieswój

Więcej o emocjach i jak je wywołać można przeczytać w dziale Emocje.
--------------------------------------
Informacje do tego artykułu zaczerpnęłam ze strony Carls Sims 4 Guide Skill-Emotion.
Pozdrawiam
N

1 komentarz:

  1. 47 year old Paralegal Werner Capes, hailing from Whistler enjoys watching movies like Catch .44 and Motor sports. Took a trip to Greater Accra and drives a A4. sprawdz tutaj

    OdpowiedzUsuń