poniedziałek, 25 stycznia 2016

Spotkajmy się - The Sims 4


The Sims 4 Spotkajmy się zostało wydane 10 grudnia 2015. Artykuł ten zwraca uwagę na najważniejsze cechy tego dodatku. Przede wszystkim Spotkajmy się skupia się na grupach społecznych, które określają się przez typowe dla nich znaki i preferencję. Pojawia się również nowy świat Windenburg, nowe umiejętności tańca i didżejskie.


Simologia: Cechy, Aspiracje
Klubowicz: cecha z kategorii towarzyskich dostępna dla wszystkich  grup wiekowych.
Simowie z tą cechą uwielbiają należeć do klubów i przebywać w towarzystwie przyjaciół. Jest to cecha niezgodna z cechą "Samotnik".
Mistrz parkietu: cecha z kategorii styl życia, dostępna dla nastolatków i starszych Simów.
Simowie s tą cechą kochają tańczyć i chętnie odwiedzają bary, nocne i eleganckie kluby za przebywanie w których mogą zyskać pozytywne nastrójniki.
Przywódca stada: aspiracja opierająca się na chęci stworzenia najlepszego klubu w mieście. Dla wypełnienia tej aspiracji należy rozwijać charyzmę, prowadzić ośmioosobowy klub i zdobyć 1.000 punktów klubowych.

Urodzony przywódca: cecha - nagroda aspiracji Przywódca stada.
Simowie posiadający tę cechę nigdy nie stracą przywództwa w swojej grupie, a także będą szybciej zdobywać punkty klubu podczas spotkań.

KLUBY W SPOTKAJMY SIĘ
Kluby są najważniejszym elementem tego dodatku i prezentują się o wiele lepiej niż na pierwszy rzut oka można to sobie wyobrazić. Od nich właśnie wzięła się nazwa dodatku. "Spotkajmy się" skupia się na spędzaniu czasu wśród przyjaciół i wprowadza nowy system zbiórki grupy. W grze istnieje kilka już gotowych klubów, ale wielu graczy bardziej cieszyć będzie tworzenie swoich własnych. Kluby wydają się obiecujące, dając nam wiele powodów aby wyprowadzić Simów na zewnątrz i zwiedzić okolice. Simowie mogą połączyć siły z innymi ludźmi o podobnych poglądach do utworzenia grupy, witają się szczególnym uściskiem dłoni, spotykają i wspólnie zajmują się wybranymi dla klubu czynnościami. Możesz wybrać, który z Twoich Simów zaangażuje się w kluby, a nawet spróbować dołączyć do konkretnych ekskluzywnych klubów. Oto główne cechy klubów:

Nazwa Klubu i Wybór Symbolu - Możesz nazwać swój klub jak chcesz i wybrać symbol, który będzie się pojawiać nad głowami członków grupy, aby pokazać kto jest członkiem, kiedy jest w pobliżu.

Wybór kto może dołączyć - Można wybrać wymagania członkostwa i zrobić je bardzo specyficzne - na przykład ustalić, że tylko nastolatki mogą w nim uczestniczyć, a poza tym również muszą mieć cechę Geniusz i Zapaleniec. Można być tak bardzo restrykcyjnym lub otwartym jak tylko się chce - opierając się na wieku (i wybrać kilka grup wiekowych, które kwalifikują się do kluby, jak na przykład dzieci i nastolatki),  cechach, karierze i kilku innych kryteriach. Można wybrać nawet po kilka opcji z tych kategorii.

Oparcie klubu na umiejętnościach i karierach - Klub może być otwarty tylko dla Simów, którzy są wykwalifikowani w którejś z istniejących w grze umiejętności lub karier (co najważniejsze, w tym  innych pakietów). To świetny sposób, aby spotkać się i spędzić wolny czas z współpracownikami lub Simami, którzy mogą wspomóc Twoje działania. Możliwe są kluby nauki, gdzie Simowie mogą na przykład razem gotować.

Zajęcia klubowe - W tym miejscu można zdobyć znaczącą kontrolę nad klubem. Można wybrać jakie rodzaje działalności Simowie będą wykonywać w klubie, na podstawie zainteresowań Twojego Sima lub własnych celów rozgrywki. Lista jest ogromna. Można nawet zrobić klub tylko dla nastolatków, który opierać się będzie na szerzeniu chaosu w mieście, sabotowaniu obiektów i śmiania się z nieszczęścia innych Simów.

Zakazy - Nie chcesz by Simowie byli wredni dla innych Simów lub uniknąć jakiegoś innego konkretnego dziwactwa - jak opowiadania dowcipów?  Możesz ustalić to jako zasadę, której członkowie klubu będą musieli przestrzegać. Grupa cichych Simów spotykających się do pracy nad rakietami lub klub smakoszy, zbierających się by razem gotować i wsuwać wspaniałe dania, wszystko to jest możliwe, ze względu na system klubów zawierający większość głównych aktywności w grze.

Bonusy klubowe - Ogromna lista bonusów klubowych pozwala dostosować klub na przyszłość, a nawet otrzymywać premię za działalności poza klubem. Potężne działania takie jak "Dodaj zapału" i "Klub z kontaktami" mogą Ci pomóc w codziennym życiu.

Spotkania klubu - Gracze są w stanie kontrolować kiedy ma się odbyć spotkanie klubu, a nawet zbudować jego siedzibę, gdzie będą mogli przebywać tylko członkowie jego klubu! Ten aspekt może dać systemowi klubów pewną długowieczność, ponieważ można zrobić klub dla wszystkich grup wiekowych.  Możesz stworzyć grupę bywalców salonów, a jeśli wolisz kryjówkę dla dzieci, to również da się zrobić! Kluby szachowe i astronomiczne, wszystkie z nich mają możliwości i mogą wykorzystywać istniejące (i nowe) obiekty. Można zaprojektować idealne miejsce dla członków klubu dla ich rozrywki i rozbudowy umiejętności.
Ogólnie funkcja klubów w spotkajmy się, wydaje się bardzo dobrze przemyślana i zawiera niemal wszystko, co Simowie mogą robić w grze. Jest to główny motyw dodatku, ale "Spotkajmy się" na szczęście zawiera jeszcze wiele innych dodatkowych funkcji, wnoszących nową zawartość do gry.

NOWY ŚWIAT- WINDENBURG
Nowy świat Windenburg ma podobny rozmiar do światów z podstawowej wersji gry: istnieje 7 dzielnic. Cztery z nich są większe o pięć lub nawet 8 parceli. Istnieją też trzy mniejsze dzielnice, każda zawierająca jedną parcelę.
Świat dzieli się na stare centrum miasta z wieloma domami z muru, do którego niemal przylega dzielnica rozrywki na wybrzeżu. Są też samotne, leżące na uboczu nieruchomości mieszkalne i kilka wysp na morzu.              
Oprócz zwykłych parceli publicznych, Windenburg posiada liczne parcele specjalne, które służą przede wszystkim jako miejsce spotkań dla poszczególnych grup i są dostosowane do obowiązujących w nich zajęć.
Po raz pierwszy też dodano parcelę o powierzchni 64x64. Są to parcele mieszkaniowe, niestety już zabudowane, co na szczęście można łatwo zmienić.
Windenburg ma wiele urokliwych krajobrazów i tętniących życiem miejsc, takich jak lokalne bary, kawiarnie i dyskoteki. Istnieją też tu tajemnicze, prastare ruiny, malownicze klify i rozległa posiadłość Von Dűch.

NOWE TYPY PARCELI PUBLICZNYCH

Kawiarnia
Chociaż nie można zostać właścicielem kawiarni, ani sprzedawać napoi, jest to nowy typ miejsca do spotkań. Jest to dobre miejsce, aby usiąść z przyjaciółmi, poznawać nowych Simów i napić się cappuccino. Jest też możliwość zamówienia jedzenia, więc funkcjonuje jak restauracja. Niektórzy gracze jeśli wolą, mogą oczywiście cieszyć się takim własnym budynkiem i oczywiście sprzedawać w nim przedmioty (ekspres do kawy), jeśli mają dodatek Witaj w Pracy.

Klub nocny
Idealne miejsce na imprezę z klubem lub na randkę. W przeciwieństwie do klubów nocnych z podstawy gry, te wyposażone są w barmanów i didżejów, aby ożywić imprezę. Klub nocny zawarty w Windenburgu jest świetny, ale z pewnością można go zmodyfikować, stworzyć własny, lub znaleźć nowe kluby nocne zrobione przez innych graczy w galerii.

W barach w "Spotkajmy się" istnieją też wieczory tematyczne, które opierają się na rozszerzeniach, które posiadasz.
  • Codzienne: Happy Hour - 50% zniżki na napoje dla każdego.
  • Poniedziałek: Wieczór Niedźwiedzi - Wymaga Ucieczki w Plener. Drinki taniej o 50% dla Simów przebranych za niedźwiedzie.
  • Wtorek: Wieczór Kosmitów - Wymaga Witaj w Pracy. Drinki taniej o 25% tylko dla Kosmitów.
  • Środa: Wieczór Duchów - Drinki taniej o 25% tylko dla Duchów.
  • Czwartek: Wieczór Rycerzy - Simowie muszą mieć na sobie przebranie rycerza. Drinki taniej o 50% tylko dla Rycerzy.
  • Piątek: Babski wieczór - Drinki taniej o 25% tylko dla Pań.
  • Sobota: Wieczór Singli - Drinki taniej o 25% tylko dla Singli.
  • Niedziela: Męski wieczór - Drinki taniej o 25% tylko dla Panów.


NATURALNE BASENY
Chociaż nadal nie możemy sobie pozwolić na idealnie okrągłe baseny, możemy tworzyć baseny w niestandardowych kształtach, do których Simowie mogą wejść w naturalny sposób, lub po prostu wskoczyć na bombę. Naturalne baseny mają nowe rodzaje wody i wystroju, których możemy użyć tak, by baseny wyglądały niemal jak stawy.

W trybie budowania basenu znajduje się wiele nowych ozdób i platforma do nurkowania. Jak wcześniej wspominano można ustawić wygląd powierzchni wody. Dzięki tym nowym opcją można przekształcić zwykłe baseny w prawdziwie rajskie kąpieliska.

Istnieją 3 różne warianty skoczni do basenu, z których Simowie oprócz postego skoku mogą zaprezentować skoki z sztuczkami takimi jak bomba, przewrót w tył, czy też skok na główkę.
Przegląd nowych komponentów do basenów i nowych opcji barwienia w nich wody.

Maszyny do gier i ekspresy do kawy

W dodatku pojawia się wiele nowych przedmiotów do gier, takich jak piłkarzyki, rzutki i "Nie obudź lamy". Nie tylko można zaspokoić potrzebę zabawy używając ich, ale także wzmocnić znajomości, dzięki grze z grupą. Nawet przy użyciu automatu do gier, można grać z kilkoma osobami. Każda z gier zapewnia ciekawe nastrójniki, zależne od wygranej, czy przegranej.




Dzięki "Spotkajmy się" w grze pojawiają się też różne rodzaje kawy, po której Simowie mogą otrzymać nastrójniki. Aby skorzystać z tej opcji wymagany jest ekspres do kawy i młynek - te dwa obiekty muszą być umieszczone na blacie. Są one dość szybkie w użyciu i dają czterogodzinne nastrójniki oparte na drinkach.
Następujące napoje dające nastrójniki:
  • Tęgi kawowy kop: Szczęśliwy +1 przez 24 godziny po ulepszeniu ekspresu na 5 poziomie majsterkowania.
  • Ekspresowe espresso: Pobudzony +1 na 4 godziny
  • Mokka: Flirciarski +1 na 4 godziny
  • Americano: Pewny siebie +1 na 4 godziny
  • Macchiato: Rozbawiony +1 na 4 godziny
  • Cappucino: Zainspirowany +1 na 4 godziny
  • Latte: Szczęśliwy +1 na 4 godziny
Produkty z ekspresu do kawy mogą być przechowywane w wyposażeniu Simów lub w ich lodówce, do czasu aż będą gotowi by je wypić, chociaż zwykle trzeba najpierw anulować akcję i przeciągnąć kupek do wyposażenia, bo Sim zacznie pić napój od razu.

W "Spotkajmy się" pojawiają się nowe szafy, przeznaczone do zmiany ubrań. Można w nich zaplanować stroje, płakać, dzieci mogą się w nich bawić, a zawstydzeni Simowie mogą się w nich nawet schować w celu załagodzenia emocji. Poza tym Simowie mogą uprawiać w tych szafach WooHoo.

NOWE UMIEJĘTNOŚCI

Umiejętności didżejskie

Można się nauczyć grać na podium didżeja jednocześnie zabawiając innych, którzy tańczą na parkiecie. Umiejętność ta nie tylko może być wykorzystana we własnych domach, ale także w nocnych klubach, na przyjęciach i klubowych spotkaniach. Zajęcie jest podobne do umiejętności gry na innych instrumentach w grze - można licencjonować miksy i dorobić sobie w ten sposób nieco simoleonów. Podia didżeja są przenośne i mogą być ulepszane.

Umiejętności taneczne

Taniec jest nową umiejętnością, która daje naszym Simom ciekawe możliwości, mimo iż istnieje jedynie 5 poziomów tej umiejętności. Simowie mogą prowadzić ze sobą bitwy taneczne, pokazać swoje grupy a nawet tańczyć układy z grupą. Wystarczy dodać Simów do grupy i ruszyć na parkiet, aby pokazać swoje ruchy. Wraz w wzrostem poziomu umiejętności, gwarantuje dołączenie do tańca przez większą część grupy, więcej ruchów tanecznych, a także zauważalne postępy w tańcu Twojego Sima.

IMPREZA TANECZNA

Na imprezie tanecznej mogą zaszaleć zarówno wszyscy Simowie uwielbiający tańczyć jak i DJ. Niestety w przeciwieństwie do wszystkich innych typów wydarzeń towarzyskich, impreza taneczna nie może odbywać się jako prestiżowe wydarzenie.

Simowie mogą spotkać przyjaciół w licznych klubach nocnych w mieście lub na jednej z nowych parceli Windenburga: Prastarych Ruinach, Klifach lub w ogrodach Posiadłości Von Duch, które oferują bardzo specjalne tła dla ciekawych imprez tanecznych.

W "Spotkajmy się" pojawiają się również przenośne akcesoria imprezowe: przenośny bar, parkiet do tańca i podium DJa. Dzięki czemu można bez problemu przystosować każde miejsce na imprezę według potrzeby Twoich Simsów.


Fryzury dla Simek






Fryzury dla Simów


+1 broda =p


Fryzury dla dzieci
Obie krótkie fryzurki 
są dla obu płci


DODATKOWA ZAWARTOŚĆ TRYBU BUDOWANIA I KUPOWANIA


Artykuł opracowałam na podstawie własnych doświadczeń w grze TS4 oraz stron Carls Sims 4 Guide - Get Together i Simension.de - Zeit fur Freunde
Pozdrawiam
N

7 komentarzy:

  1. Czy możesz przetłumaczyć to wyzwanie? http://forums.thesims.com/en_US/discussion/820489/the-seven-deadly-sims
    Byłabym wdzięczna :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę doczytać do, której części The Sims odnosi się to wyzwanie, zanim potwierdzę, ale prawdopodobnie przetłumaczę ;)

      Usuń
    2. Hmm... To wyzwanie odnosi się do TS3 i ze względu na brak w TS4 dodatku odpowiadającemu "Nie z tego świata", mogą pojawić się problemy z tym tłumaczeniem. Może uda mi się to jakoś przystosować do TS4, ale z pewnością zabraknie elementów magii i wilkołactwa.

      Usuń
    3. Aha, szkoda by była gdyby się nie udało, ale trzymam kciuki, że się uda! ^^

      Usuń
  2. Ciesze się, że dodałaś posta na ten temat.
    Jak będziesz miała chwilke, to może przetłumaczysz ten challenge?
    http://forums.thesims.com/en_US/discussion/750110/beauty-and-the-beast-inspired-challenge

    OdpowiedzUsuń