Punktacja Twojej Wielopokoleniowej Rodziny
Przetrwanie do 10tej generacji jest dobre, ale wyzwaniem jest więcej niż tylko utrzymanie linii rodziny przy życiu. Musisz przetrwać i rozwijać się zarówno! To zaczyna się właśnie wtedy, gdy pojawia się punktacja. Maksimum jest 100 punktów do zdobycia. Istnieje 10 kategorii, a w każdej z nich 10 możliwych do zdobycia punktów. Istnieje również kategoria "kara", która może odliczyć maksymalnie 10 punktów. Wszystkie dziesięć normalnych kategorii jest tematyczne po 10 aspiracji. Sim musi mieszkać w domu Wielopokoleniowej Rodziny, aby zarobić punkty, ale aktualne aspiracje nie mają nic wspólnego z kategoriami za jakie mogą zdobywać punkty.Rodzina: 10 punktów
Kategoria Rodzina jest najprostsza ze wszystkich. Zyskujesz 1 punkt za pokolenie gdzie występuje sim kwalifikujący się jako spadkobierca i osiąga wiek dorosłego. Twój założyciel rodu jest pierwszym pokoleniem, więc automatycznie rozpoczynasz wyzwanie od 1ego punktu w tej kategorii.
Punktacja wygląda następująco:
- Jeden punkt na pokolenie
- Punkt jest zdobyty, gdy obecny następca osiągnie wiek dorosłości
- Wyzwanie kończy się w momencie, gdy w 10tym pokoleniu urodzi się dziecko, ponieważ dziecko nie stanie się młodym dorosłym (przynajmniej nie do końca wyzwania), 10ty punkt musi być zdobyty w następujący sposób:
- 10ty punkt otrzymuje się poprzez urodzenie/ adopcję 10 dzieci w jednym pokoleniu
Kreatywność: 10 punktów
Dokumentowanie i uhonorowanie swoich poległych przodków ma zasadnicze znaczenie dla utrzymania siły Rodu. Podczas gdy członkowie rodziny żyją i umierają, umierają szczęśliwi wiedząc, że nie zostanie zapomniani.
- Założyciel / Dziedzic plus ich główny małżonek musi być upamiętniony w każdej generacji w celu osiągnięcia punktu. Możesz upamiętnić Sima, nawet po jego śmierci.Jedynym wymogiem jest to, że Sim tworzący upamiętnienie musi znać tego sima za życia. Nie muszą być przyjaciółmi, wystarczy że się znają.
- 1 pkt na każde pokolenie
- Sposoby upamiętnienia:
- napisz piosenkę dla Sima (fortepian, skrzypce lub gitara umiejętności 8+)
- namaluj sima z Wysokim Realizmem (malarstwo 8 +),
- skomponuj i wykonaj rutynową Długą Komedię (umiejętność komedii 8+ -ten utwór koniecznie musi być wykonany przynajmniej raz na imprezie.)
- napisz biografię Sima (umiejętność pisania 10).
- Tak zarobić można 9 punktów w wyzwaniu, 10te pokolenie kończy się gdy urodzi się w nim dziecko
- 10ty punkt z tej kategorii można zdobyć kiedy pojedynczy Sim ukończy 2 z 3 aspiracji twórczych w życiu
Fortuna: 10 punktów
Chociaż założyciel zaczyna na pustej parceli z kieszenią drobnych, oczekuje się, że jego Ród będzie wzrastać w bogactwa, gdyż coraz więcej Simów powinno odnieść sukces w życiu i przynieść bogactwo dla rodziny, podzielić i przekazać dalej wraz z przyszłymi pokoleniami.
- Punkty są przyznawane za spełnienie określonych progów wartości gospodarstw domowych w następujący sposób:
- $75,000 = 1 punkt
- $120,000 = 2 punkty
- $200,000 = 3 punkty
- $320,000 = 4 punkty
- $510,000 = 5 punktów
- $830,000 = 6 punktów
- $1,300,000 = 7 punktów
- $2,100,000 = 8 punktów
- $3,500,000 = 9 punktów
- $5,700,000 = 10 punktów
Miłość: 10 punktów
Podczas Wyzwania Rodzina jest gwiazdą show, nikt nie może zaprzeczyć, perspektywie unikalności jaką wnoszą ze sobą wżeniający się w rodzinę Simowie z zewnątrz. Rodzina z głębokim i zróżnicowanym wachlarzem kochanków pomaga w Wyzwaniu urosnąć Wielopokoleniowej Rodzinie w teorii i praktyce w mądrość.
- Za każdą z trzech unikalnych cech, które Główny małżonek (patrz rozdział małżonków w Zasadach po więcej informacji o małżonkach głównych) wprowadza do rodziny można uzyskać 1 punkt.
- Chociaż istnieje 35 unikalnych cech w grze, tylko 27 będzie kiedykolwiek zdobyte przez rodziny, co wyniesie 9 punktów.
- 10ty punkt zdobędziesz, kiedy jeden z Simów ukończy obie aspiracje miłosne w jednym życiu.
Wiedza: 10 punktów
Posiadać umiejętności to jedno, ale bycie mistrzem to coś zupełnie innego. W celu zademonstrowania mistrzostwa w opanowani wielu umiejętności, Rodzina Wielopokoleniowa musi poświęcić życie nauce i praktyce badań, jeśli kiedykolwiek chcesz być znany ze swoich umiejętności.
- Zdobywasz punkty w zależności od łącznej liczby umiejętności, które osiągają poziom 10 zgodnie z poniższą tabelą:
- 3 umiejętności osiąga poziom 10 = 1 punkt
- 5 umiejętności osiąga poziom 10 = 2 punkty
- 8 umiejętności osiąga poziom 10 = 3 punkty
- 13 umiejętności osiąga poziom 10 = 4 punkty
- 21 umiejętności osiąga poziom 10 = 5 punktów
- 34 umiejętności osiąga poziom 10 = 6 punktów
- 55 umiejętności osiąga poziom 10 = 7 punktów
- 89 umiejętności osiąga poziom 10 = 8 punktów
- 144 osiąga poziom 10 umiejętności = 9 punktów
- Umiejętności z dzieciństwa liczy się tak samo jak te dla dorosłych Simów.
- 10ty punkt zdobywa się poprzez osiągnięcie 10 poziomu każdej umiejętności w trakcie trwania wyzwania (wliczając umiejętności z dzieciństwa, które mogą być wykonane przez różnych Simów w różnych pokoleniach)
Sport: 10 punktów
Celem każdego sportowca jest wycisnąć z siebie jak najwięcej. Ale prawdziwi sportowcy przez ból, pot i łzy posuwają się o krok dalej, aby osiągnąć wielkość. Ta kategoria jest o popchnięciu swoich Simów do wielkości poprzez spełnienie ich aspiracji.
- Uzyskujesz punkty w zależności od całkowitej liczby aspiracji, które zostały dokonane zgodnie z wykresem:
- 1 aspiracja ukończona = 1 punkt
- 2 aspiracje ukończone = 2 punkty
- 3 aspiracje ukończone = 3 punkty
- 5 aspiracji ukończonych = 4 punkty
- 8 aspiracji ukończonych = 5 punktów
- 13 aspiracji ukończonych = 6 punktów
- 21 aspiracji ukończonych = 7 punktów
- 34 aspiracje ukończone = 8 punktów
- 55 aspiracji ukończonych = 9 punktów
- Aspiracje dzieciństwa liczy się tak samo jak aspiracje dorosłych w tym zestawieniu punktowym.
- 10ty punkt zdobywa się przez spełnienie wszystkich czterech aspiracje dzieciństwa i każdej aspiracji dorosłego co najmniej raz w czasie trwania wyzwania. To nie musi być wykonane przez jednego Sima lub w jednym pokoleniu. Masz całe wyzwanie, aby zakończyć ten punkt.
Natura: 10 punktów
Wszystkie przyrodnicze Simsy kochają swoje zbiory, ale Rodzina Wielopokoleniowa posiada PRAWDZIWY zapał do zbierania, i to nie tylko skał, żaby i podobnych. Skompletuj 10 kolekcji i wzbudź zazdrość wszystkich kolekcjonerów. Można zarobić jeden punkt za każdą skomplementowaną kolekcję. Nie uzyskasz żadnych częściowych punktów za częściowe zbiory.
Zbierz 10 następujących kolekcji:
- Ktoś umiera na działce rodziny w każdy z 10 różnych sposobów, aby umrzeć. = 1 punkt
- Istnieje 13 kolekcji do zebrania, aby zarobić punkty kategorii Natura (mogą być zdobyte w trakcie gry, a nie przez jednego Sima lub w jednej generacji). Będzie można zarobić w sumie 5 punktów:
- 1 kolekcja zakończona = 1 punkt
- 2 kolekcje ukończone = 2 punkty
- 5 kolekcji ukończonych = 3 punkty
- 9 kolekcji ukończonych = 4 punkty
- 13 kolekcji ukończonych = 5 punktów
- Miej w rodzinie Sima, który osiągnie najwyższy poziom każdej ścieżki kariery = 1 punkt
- Miej w rodzinie Sima, który osiągnie najwyższy poziom obu gałęzi każdej ścieżki kariery = 1 punkt
- Zbierz każdy rodzaj malarstwa (emocjonalny Zły, Smutny, napięciem, Flirt, Pewność, Skupienie) = 1 punkt
- Gromadź i przechowuj na działce rodziny każdą z nagród życiowych = 1 punkt
Jedzenie: 10 punktów
Kategoria Jedzenie jest jak bufet z zadaniami które muszą wykonać Twoi Simowie. Niektóre są łatwe, inne trudne, ale wszystkie związane są z jedzeniem.
Można zarobić jeden punkt za ukończenie każdej z następujących czynności:
- Nabyć najdroższą lodówkę i kuchenkę, w pełni ulepszyć obie = 1 punkt
- Sim musi zrobić najwyższej jakości Pieczoną Alaskę, najbardziej trudne danie = 1 punkt
- Pojedynczy Sim ma zmaksowane umiejętności gotowania, wykwintnego gotowania i miksologii = 1 punkt
- Spełnić obie aspiracje kategorii Jedzenie w jednym pokoleniu, mogą być wykonywane przez dwóch różnych Simów = 1 punkt
- Sim przytyje od gotowania swojej rodziny = 1 punkt
- Co najmniej sześciu Simów (członków rodziny lub osób) wszystkich siedzących przy stole w trakcie jedzenia w tym samym czasie = 1 punkt
- Osiągnąć szczyt obu gałęzi karier spożywczych = 1 punkt
- Ugotowanie posiłku z co najmniej dwóch świeżych składników najwyższej jakości = 1 punkt
- Sim przygotowuje na swoją randkę maksymalnej jakości posiłek lub miksuje najwyższej jakości napój podczas jednej randki = 1 punkt
- Stwórz maksymalnej jakości posiłek wielkości na przyjęcie i stwórz maksymalnej jakości drinka i podaj oba podczas jednego przyjęcia = 1 punkt
Popularność: 10 punktów
Jedyną rzeczą bardziej legendą niż dobrze rozwinięty dom Wielopokoleniowej Rodziny jest impreza w tym domu! Zrobienie z Twojego domu centrum imprez sprawi, że wszyscy będą tylko czekać aby zostać przyjaciółmi Twoich Simów, w nadziei na bycie zaproszonym na przejęcie.
Zarobione punkty zależą od medali, które zdobywasz za przyjęcia i randki.
Złoty medal = 3 punkty medali - Srebrny medal = 2 punkty brązowy medal = 1 punkt
Musisz śledzić, ile medali zarobisz za każdą randkę lub przyjęcie, żeby poprawnie zsumować wyniki. Te punkty są monitorowane przez całe Wyzwanie
- 20 punktów medali = 1 punkt
- 30 punktów medali = 2 punkty
- 60 punktów medali = 3 punkty
- 90 punktów medali = 4 punkty
- 150 punktów medali = 5 punktów
- 200 punktów medali = 6 punktów
- 400 punktów medali = 7 punktów
- 600 punktów medali = 8 punktów
- 1000 punktów medali = 9 punktów
10ty punkt zdobywa się poprzez kiedy pojedynczy Sim dostanie złoty medal we wszystkich różnych typach przyjęć ORAZ złoty medal za randkę.
Dewiacja: 10 punktów
Wielu myśli o źle iintrygach, gdy słyszą słowo "dewiacja", ale w rzeczywistości są określa ono jedynie Simów impulsywnie wyrażających zwoje pragnienia, w formie, która jest szkodliwa dla innych osób. Nie wszystkie impulsywne pragnienia są szkodliwe, ale właśnie przez takie pragnienia ta nazwa tutaj pasuje. Teraz, kondensując ich ciężką pracę na eliksir, z którego nigdy nie będą korzystać? Tak, to jest zboczenie.
Punkty są zdobywane w zależności od całkowitej liczby eliksirów młodości, które są trzymane gdzieś niewykorzystane w domu Wielopokoleniowej Rodziny. Zaleca się, aby przechowywać je w małym pokoju, do którego Simowie nie mają dostępu tak, że nie będą mogli ich przypadkowo wypić.
Mikstury Życia kosztują 1500 punktów aspiracji za każdy.
- 1 Mikstura Młodzieży = 1 punkt
- 2 eliksiry młodości = 2 punkty
- 3 eliksiry młodości = 3 punkty
- 5 eliksirów młodości = 4 punkty
- 8 eliksirów młodości = 5 punktów
- 12 eliksirów młodości = 6 punktów
- 20 eliksirów młodości = 7 punktów
- 30 eliksirów młodości = 8 punktów
- 50 eliksirów młodości = 9 punktów
- 80 eliksirów młodości = 10 punktów
Kary: -3 punkty łączne
Nikt nie lubi myśleć o złych rzeczach w życiu. Podczas gdy Twoi Simowie z pewnością spodziewają się mieć wzloty i upadki, są pewne upadki, które są szczególnie niskie i odbijają się bardzo żle na Wielopokoleniowej Rodzinie jeśli kiedykolwiek się wydarzą. To jest kategoria punktowa jak wszystkie inne, z wyjątkiem że w niej wszystkie punkty są negatywne i odjmowane od sumy wszystkich punktów. Twoim celem jest uzyskanie 0 punktów z tej kategorii.
- -1 Punkt za każdym razem, gdy prąc jest wyłączony z powodu niezapłaconych rachunków
- -1 Punkt za każdym razem, gdy woda jest odłączona z powodu niezapłaconych rachunków
- -1 Punkt za dziecko / niemowlę zabrane przez opiekę społeczną
----------------------------------------
Zaznaczam, ze powyższy tekst nie jest moim własnym tekstem, a jedynie moim przełożeniem tekstu ze strony www.simslegacychallenge.com. W razie jakichś uwag dotyczących błędów w tłumaczeniu, proszę zamieśćcie je w komentarzach, a postaram się w miarę możliwości poprawić post. Nie jestem bowiem profesjonalnym tłumaczem, ani też w chwili obecnej nie poznałam gry The Sims 4, aby móc się uważać za jakiegokolwiek eksperta.
Pozdrawiam
CZy w jednym pokoleniu można zdobyć 1 czy 10 pkt.?
OdpowiedzUsuńOgólna pula to 100 punktów, a jest 10 kategorii, w których można zdobyć max 10 punktów. Można zdobyć więcej niż 1 w jednym pokoleniu w każdej innej kategorii niż Rodzina. Przykładowo: ukończysz dwie kolekcje w jednym pokoleniu, to masz dwa punkty w kategorii Natura. A w kategorii Rodzina, każde pokolenie jest liczone jako punkt. Pierwsze pokolenie = 1 punkt, Drugie pokolenie dodajesz kolejny punkt i masz już dwa punkty, Trzecie pokolenie kolejny punkt i masz 3 punkty itd.
UsuńRzeczywiście wygląda to dość niezrozumiale, a na swoje usprawiedliwienie mam tylko tyle, że pisząc o Wyzwaniu Wielopokoleniowym sama dopiero wgryzałam się w temat. Postaram się to jakoś ogarnąć w późniejszym czasie.
Baked Alaska to pieczona alaska po Polsku :P A w ogóle to super tłumaczenie chyba się zabiorę za to wyzwanie :)
OdpowiedzUsuńDzięki za zwrócenie uwagi. Gdzieś już poprawiałam tę pieczoną alaskę, ale to chyba w innym poście. Teraz poprawię to i tutaj ;)
UsuńA co to unikalne cechy?
OdpowiedzUsuńChodzi o nowe cechy, które nie pojawiły się wcześniej wśród Simów z rodziny.
UsuńNie wiem czy jestem nie kumaty, czy co ale nadal nie rozumiem :P
UsuńO co chodzi? :(
UsuńPrzykładowo masz Sima z cechami Kumpel, dobry, wesoły i on bierze ślub z Simką o cechach wesoła, dobra, niezdarna.
UsuńNiezdarna jest cechą, której nie było wcześniej w rodzinie, więc jest to nowa cecha w rodzie.
Ja też nie jestem znawca wyzwań, ani profesjonalnych tłumaczeń. Możesz zawsze zajrzeć na oryginalną stronę i spróbować dojść do jakichś wniosków, lub zapytać twórców.
http://www.simslegacychallenge.com/sims-4-legacy-challenge-rules-scoring-bulletpoint-format/
Chyba zabiorę się za to wyzwanie.
OdpowiedzUsuńPS. Super tłumaczenie. :)
Wiem, ze tlumaczylas to bardzo, bardzo dawno temu, ale musze sie do czegos przyczepic :p (Jak zwykle) Z tego co sie orientuje, to pojedynczy sim nie moze zrobic dwoch sciezek karier. Wiem, bo raz tak zrobilam i nie moglam ukonczyc aspiracji i musialam tworzyc rodzinke od nowa :p Wiec, jakim cudem mam zrobic ten punkt? Moze niech dwa simy w pokoleniu to zrobia? Bo innego wyjscia nie widze :p
OdpowiedzUsuńOczywiscie chodzi o to zadanie w kategorii "Natura"
UsuńW jednym pokoleniu jedną kategoria?
OdpowiedzUsuńNie
UsuńCzy można samemu zabić sima?
OdpowiedzUsuńSim musi mieć ustawieniach mieć długość życia normalną.
UsuńWięc raczej nie mogłabyś/mógłbyś zabić go samemu.