- Brak cheatów / hacków / modów, które dają przewagę nad kimś, kto ich nie wykorzystuje. Zostawiam tę zasadę celowo otwartą z powodu ogromnej różnorodności cheatów / hacków / modów, a te zawsze były są i będą. Zasadą jest, że nie można za pomocą specjalnych cheatów / hacków / modów umieszczać swojej rodziny w lepszej sytuacji w stosunku do kogoś, kto tych sposobów nie wykorzystuje. Na przykład, zdobycie simoleonów poprzez użycie kodów takich jak Motherlode, czy Kaching byłoby złamaniem tej reguły, bo ktoś, kto ich nie używa miałby mniej pieniędzy niż ktoś kto ich użył. W przypadku modów, przykładowo ktoś stworzył zupełnie nową żółtą koszulę w CAS, z której mogą korzystać Twoi simowie, jest w porządku, bo żółta koszulka nie spowoduje, że rodzina zdobędzie więcej jakichś punktów niż ktoś, kto utknął w opcjach w magazynie odzieży.
- Żadnych restartów po złych wydarzeniach. Twój Sim się zwolniony? Spalił kuchnię, bo zapomniał kupić czujnik dymu? Urodził się chłopiec, kiedy naprawdę chcieliśmy dziewczynkę? Zachowaj wyniki i graj dalej. Biorąc złe wydarzenia za dobre czyni wyzwanie bardziej interesującym i zmaganie się z powrotem do stanu z przed porażki to już kawałek zabawy. Restart gry wykonany w celu odzyskania stabilności po awarii, usterki, buga, lub innego problemu technicznego jest dozwolony.
- Użytkownik nie może przenieść lub przyłączyć innych Simów do rodziny z Wielopokoleniowego Wyzwania, z wyjątkiem gdzie sim zostaje dołączony do rodziny jako małżonek. (Zobacz sekcję małżonkowie po szczegóły. W raz z najnowszą zmianą regół można wprowadzić więcej niż jednego małżonka). Możesz opuścić dom członkami rodziny, którzy nie są dziedzicami, ale kiedy się przeprowadzą, nie mogą już wprowadzić się z powrotem.
- Dziedzictwo rodziny musi pozostać w tym samym miejscu, na czas trwania zadania. Dozwolone (a nawet wskazanie) jest rozwijanie swojego domu, ale Simowie nie mogą przenieść się do nowego domu. Pokoje mogą być importowane do domu z sklepu, o ile rodzina płaci pełną cenę za budowę i elementy w nich zawarte.
- Sim może wykorzystać element anty-starzeniu się Raz w życiu. Obejmuje to picie eliksiru młodości lub dojenie krowo-kwiatu. Każde kody, które zamrażają starzenie lub wydłużają (lub skracają) długość życia nie mogą być stosowane. Długość życia Simów musi być ustawiona na "Normalną" w menu gry.
- Nie możesz zmienić aktualnej aspiracji Sima. Wyjątkiem jest, kiedy aspiracja zostanie w pełni wypełniona. Kiedy tak się dzieje, można wybrać ich nowe aspiracje, tak długo, jak to nie jest to aspiracja którą już wypełniono.
- Nie można wskrzesić sima, kiedy Mroczny Kosiarz już go zabierze. MOŻESZ błagać żniwiarza w celu uratowania niedawno zmarłego sima.
- Nie możesz przenieść sima lub wyprowadzić się nim przez małżeństwo, jeśli posiada on obecnie tytuł "dziedzica". Wszyscy inni simowie z tej generacji (znani jako "części zamienne") mogą się przenieść lub ożenić się. Kiedy sim się wyprowadzi nie może już kwalifikować się jako spadkobierca, nawet jeśli spełnia inne warunki, które mogą uczynić go prawowitym dziedzicem.
- Podczas trwania Wyzwania Wielopokoleniowego, rodzinna wielopokoleniowa jest JEDYNĄ rodziną, którą możesz grać w tym zapisie gry. MOŻESZ wprowadzić do otoczenia nowe rodziny podczas trwania wyzwania (pamiętając, że mogą one być wykorzystywane jako znajomi, ale nie małżonkowie), ale nie może nimi grać.
- Masz prawo do podążania za Simem do jego pracy, jeśli podejmie on jedną z karier takich jak Doktor, Detektyw, czy naukowiec. Ponieważ te kariery nie dzielą się w ten sposób, żeby Sim nie mógł wykonać obu gałęzi wymagań aspiracji Natura.
Małżonkowie
Małżonkowie mogą nie przynieść żadnych pieniędzy ze sobą, kiedy się wprowadzają/ wżeniają w rodzinę. Aby temu zapobiec, można scalić przyłączyć mieszkańców do rodziny ze sobą przed ich poślubieniem. Sim, który nie jest członkiem rodziny nie przyniesie pieniędzy do domu. Ewentualnie, jeśli Sim przyniesie ze sobą pieniądze, użyj cheata redukującego fundusze rodziny, do poprzedniego stanu, jakkolwiek jest to priorytetem kiedy wprowadza się nowego sima.
Ograniczenie liczby Simów poruszających się w rodzinnym domu zostało zniesione. Teraz możesz wprowadzić tak wielu Simów, jak tylko chcesz, tak długo, jak żadna z nich nie przynosi żadnych pieniędzy. Możesz ożenić części zamienne, jeśli sobie tego życzą i stworzyć "oddziały kadetów" w gospodarstwie domowym.
Pierwszy małżonek wprowadzony do domu każdego pokolenia (kiedy generacja dziedzica osiągnie wiek młody dorosły) jest znany jako "Główny Małżonek", co nie oznacza, że "Główny Małżonek", jest simem który pomaga przywieść kolejną generację. Tytuł "Główny małżonek" jest ważny w dwóch kategoriach punktacji.
Istnieje wiele doniesień, że automatyczne generowanie losowych mieszkańców miasta powoduje ich całkowite zużycie i brak pojawiania się nowych wraz z upływem czasu. Aby przez to jakoś przebrnąć dopuszczam złagodzenie ograniczenia używania Galerii simsów w Wielopokoleniowym Wyzwaniu do znalezienia tam materiału na małżonka. W galerii szukajcie #LegacyLoves (imię zasugerowane przez BossJinja), każda znaleziona tam rodzina może zostać wprowadzona do świata i kwalifikować się na małżonka. Można nawet dodać własne wpisy! Wystarczy stworzyć jednego lub więcej simów w CAS, a następnie przesłać je do galerii z tagiem #LegacyLoves. Proszę nie przesyłać simów którymi wcześniej się grało z zdobytymi umiejętnościami. Proszę, nie piszcie jakie cechy ma sim. Nie chcę żeby ludzie mieli możliwość przeglądu i wyboru tego jakie cechy ma posiadać ich sim.
Dzieci
Niezależnie od prawa spadkowego, można zawsze wprowadzić dzieci do rodziny poprzez ciążę lub adopcję. (Prawo Krwi będzie określać, które kwalifikują się jako spadkobiercy).Gra wymusza warunki niezbędne do posiadania dzieci poprzez ciążę. W celu adopcji dziecka, obydwoje Twój Sim i jego małżonek muszą być żywi i mieszkać w tym samym domu. Dzieci mogą zostać adoptowane wyłącznie jako niemowlęta. Nie można adoptować dziecka, kiedy w domu są już jakieś niemowlęta (urodzonymi lub adoptowane), należy czekać na ich wzrost do wieku dziecka przed adopcją nowego. Możesz zmienić imię dziecka, i to jest zalecane (ale nie musisz), także można zmienić mu nazwisko na nazwisko Wielopokoleniowej rodziny. Chociaż jednopłciowe małżeństwa nie mogą mieć dzieci przez ciążę, nie ma to wpływu na adopcję.
Niezależnie od ich statusu, kiedy niemowlę dorośnie do wieku dziecka, trzeba wylosować dla nich aspirację i ich pierwszą cechę za pomocą kalkulatora , który możesz znaleźć tutaj (niestety tylko po angielsku). Pamiętaj, aby umieścić cechy obu rodziców (nawet dla adoptowanych dzieci) w kalkulatorze, ponieważ algorytm wykorzystuje te czynniki podczas generowania losowych cech dla dzieci. Kiedy dziecko staje się nastolatkiem ponownie użyj kalkulatora, także do wyboru ich aspiracji jako dorosłych oraz drugiej cechy. Wreszcie kalkulator być wykorzystywany do generowania trzeciej cechy po osiągnięciu wieku dojrzałego.
Istnieje opcja, żeby generować zarówno aspiracje i wszystkie trzy cechy dla sima na raz, choć właściwą metodą jest czekać aż sim osiągnie odpowiedni wiek. I Należy pamiętać - Żadnego ponownego losowania! Jedną z charakterystycznych cech tego wyzwania jest otrzymywanie losowo wygenerowanych dzieci, tak więc należy zatrzymać te dobre i te złe. Ponieważ cechy rodziców mają wpływ na cechy swoich dzieci, możesz spróbować zaprojektować dzieci wybierając małżonków o pożądanych cechach, ale to nie gwarantuje otrzymania porządanych cech.
Kolejnym artykułem jest sekcja Punktacji Reguł Wyzwania. (później przełożę)
Kliknij tutaj (niestety znowu po angielsku, jak będę miała chwilę i chęć to pewnie przełożę co mogę na polski, ale samego kalkulatora po polsku nie zrobię, bo nie potrafię), aby otworzyć generator cech. Możesz dodać tę stronę do ulubionych, jeśli będziesz dużo używać kalkulatora!
----------------------------------
Zaznaczam, ze powyższy tekst nie jest moim własnym tekstem, a jedynie moim przełożeniem tekstu ze strony www.simslegacychallenge.com. W razie jakichś uwag dotyczących błędów w tłumaczeniu, proszę zamieśćcie je w komentarzach, a postaram się w miarę możliwości poprawić post. Nie jestem bowiem profesjonalnym tłumaczem, ani też w chwili obecnej nie poznałam gry The Sims 4, aby móc się uważać za jakiegokolwiek eksperta.
Pozdrawiam