Emocje w The Sims 4 są o wiele ważniejsze niż w
poprzednich częściach gry. W tej części
mają one wpływ na tempo rozwoju umiejętności Simów, ich karier, a także na
powodzenie różnych interakcji, przy czym mogą odblokować nowe unikatowe
interakcje. W tym artykule przedstawię pokrótce każdą emocję pojawiającą się w
The Sims 4 oraz postaram się opisać mechanikę ich działania. Poza tym opiszę
również w jaki sposób najłatwiej zdobyć te pozytywne emocje oraz jak zniwelować
te negatywne.
LISTA EMOCJI W THE SIMS 4
Pozytywne emocje
- szczęśliwy
- pewny siebie
- pobudzony
- pogodny
- flirciarski
- skupiony
- zainspirowany
- rozbawiony
Negatywne emocje
- rozgniewany
- znudzony
- oszołomiony
- zawstydzony
- smutny
- spięty
- nieswój
JAK POWSTAJĄ EMOCJE
Negatywne emocje mogą ograniczać naszych Simów,
uniemożliwiając im wykonywanie pewnych czynności (tj. Sim może czuć się zbyt
zmęczony, aby pobiegać na bieżni), albo utrudniać zdobywanie umiejętności, czy
też zmniejszyć szansę na powodzenie jakiejś interakcji.
Tylko dominująca emocja ma wyraźne oddziaływanie na Sima.
Innymi słowy Sim może malować flirciarskie obrazy, czy wykonywać specjalne dla
tego nastroju interakcje, tylko kiedy nastrój jest dominującym. Tak samo można
zwalczyć negatywne nastroje, tylko kiedy są one dominujące.
Więcej na temat oddziaływania emocji na umiejętności
dowiecie się z tej strony.
Z każdą emocją związany jest inny kolor. Kolorem tym
oznaczane są nie tylko nastrójniki noszone przez Sima, a także odblokowane
dzięki emocji interakcje.
'Szczęśliwy'
jest wyjątkową emocją. Nie nadaje ona sama w sobie emocji Simom, a jedynie wzmacnia inne pozytywne nastrójniki,
jakie ma Sim. Może także równoważyć negatywne emocje Sima jeśli przeważa nad
pozostałymi emocjami.
Przykład: Sim
ma nastrójniki szczęśliwy +1, szczęśliwy +2 i rozgniewany +2. Emocją dominującą
będzie 'Szczęśliwy', więc i Sim będzie szczęśliwy, mimo posiadania nastrójnika
'rozgniewany'. Kiedy zabraknie pozytywnego nastrójnika 'Szczęśliwy' i pozostaną
nastrójniki Szczęśliwy +2 i Rozgniewany +2, równowaga emocji zostaje
przesunięta i Sim będzie rozgniewany. Dzieje się tak dlatego, że emocja
'Szczęśliwy' nie jest już emocją dominującą i 'Rozgniewany' jest emocją główną.
Jeśli Sim ma dużą ilość nastrójników 'Szczęśliwy' możesz
w prosty sposób zmienić jego nastrój na jakiś pozytywny np. 'Skupiony'.
Emocje
"Bardzo..."
W TS4 istnieją głównie dwa poziomy emocji. Pierwszy
poziom to np. 'Pewny siebie', a kolejny to 'Bardzo pewny siebie'. Te mocniejsze
poziomy emocji, pomagają Simom wykonywać jeszcze lepiej powiązane z nimi
interakcje.
Łączna wartość emocji wymagana do tego aby zyskać nastrój
"Bardzo" wynosi +8. Jeśli Twój Sim ma +4 Szczęśliwy i +4 Flirciarski,
będzie to skutkowało tym, że Sim będzie w nastroju "Bardzo
flirciarski". Z +5 Szczęśliwy i +3 Pewny siebie, Twój Sim będzie w
nastroju Bardzo pewny siebie. Jeśli dwie emocje mają taką samą wartość i chcesz
aby Twój Sim był w innym nastroju, musisz sprawić aby jedna z nich dominowała
nad drugą wartością +1 lub +2.
Aury
emocjonalne
Opisy przedmiotów mogą nam powiedzieć coś w stylu
"Skupienie: 8". Suma aury w pokoju oraz w zasięgu określana jest
przez nastrójnik emocjonalny jaki będzie miał Twój Sim. Mając tylko 1 przedmiot
w pokoju z włączoną aurą emocjonalną Sim dostanie nastrójnik +1. Dodaj więcej
elementów, a wtedy może osiągniesz +2 albo +3. Jeszcze nie wiadomo dokładnie
jakiej liczby potrzeba do poziomu +2 lub +3, ale wiadomo, że przedmioty z
większą wartością aury emocjonalnej wnoszą więcej do wyniku nastrójnika
noszonego przez Sima.
Przedmioty posiadające aury emocjonalne można zdobyć poprzez
wykonywanie karier. Poza tym również przedmioty kolekcjonerskie posiadają aury
emocjonalne. Także wykonywane przez Sima na stole stolarskim oraz malowane
obrazy, mogą mieć aury emocjonalne, jeśli oczywiście są to dzieła tworzone pod
wpływem emocji.
Gracze którzy posiadają TS3 i rozszerzenia kwalifikują
się dostać darmowe nagrody w postaci lamp do dnia 31 grudnia 2015r. Kliknijtutaj aby się ich domagać.
JAK UZYSKAĆ ODPOWIEDNIE
EMOCJE
Wspomnienia
i Emocje
Niedawno wstawiłam na tę stronę poradnik dotyczący
wspomnień, więc nie będę się i tu rozpisywać na ten temat. Jeśli Sim ma
zapisane jakieś emocjonalne wspomnienia, wystarczy, że je sobie powspomina i
już w sekundy dostaje odpowiedni nastrójnik.
Dzięki wspomnieniom można zyskać następujące emocje: gniew,
wstyd, inspiracja, pewność siebie, flirciarskość, smutek, szczęście.
Zaparzacz
do herbaty
'Osobisty zaparzacz do herbaty
"Magiczny"' może stworzyć większość pozytywnych emocji. Wypicie
herbaty przez Sima zajmuje mu simową godzinę, więc w między czasie może robić
i inne rzeczy, które nie wymagają użycia obu rąk tj. oglądanie obrazów.
|
Książki
uu |
Książki można zamówić przez
komputer lub kupić bezpośrednio klikając na regał z książkami. Wybierz
znajdującą się na prawo zakładkę 'Emocje'. Zakupione książki trafią prosto do
ekwipunku Sima. Następnie można czytać książki i przeczytać je ponownie, aby
uzyskać nastrójnik. Istnieje jedna książka dla każdej z pozytywnych emocji z
wyjątkiem książki wzbudzającej 'pewność siebie'. Książki wzbudzające pewność
siebie mogą być wykonane przez pisarzy podczas, gdy są pod wpływem tej
emocji, a Simowie, którzy przeczytają książkę wzbudzającą pewność siebie,
dostanę nastrójnik 'Pewny siebie'..
|
Kawał
gliny
Kawałek gliny można znaleźć w sklepie w dziale zabawek
dla dzieci. Mogą one być ukształtowane w różne formy. Każda forma oferuje inną
aurę emocjonalną, która choć słaba, jest kolejnym sposobem aby pomóc Simom
zdobyć emocje. O niektórych kształtach tylko czytałam. Te które stworzyli moi simowie, prezentuję poniżej.
POZYTYWNE EMOCJE
Pogodny jest stanem neutralnym, kiedy Twój Sim nie ma
żadnych nastrójników, które mogłyby wpłynąć na jego nastrój.
Szczęśliwy
i Bardzo szczęśliwy
Sim uzyska nastrój 'Bardzo szczęśliwy', jeśli uzyska +8
szczęścia. Pamiętaj że +8 zapewni Ci
każdą emocję "Bardzo" i każdy stos emocji jaki będziesz chciał.
Simowie którzy mają cechę "Wesoły"
co jakiś czas dostają nastrójnik 'Szczęśliwy'. Emocja 'Szczęśliwy' przyśpiesza
naukę umiejętności Charyzmy. Oto sposób w jaki można uczynić Sima 'Bardzo
szczęśliwym'. Kiedy już będzie 'Bardzo szczęśliwy', możesz zmienić tę emocję na
'Bardzo skupiony', 'Bardzo ponudzony' i tak dalej. Bardzo łatwo jest po prostu
dodać 1 nastrójnik emocji jakiej potrzebujemy.
- Dekoracje
w pokoju +1-3 oparte na całkowitej punktacji
- Po
dobrym posiłku - +1-3
- Wysokie
zaspokojenie potrzeb - +1/2
- Słuchanie
muzyki z radia +1
- Zdrowa
zielona herbata +2
- Odświeżacz
produktów ulepszenie na lodówce, bidet na WC, mydło w płynie na auto zlew
- wszystkie +1, gdy są używane.
Przydatne dla umiejętności charyzmy w tym sensie, że
podnosi poziom efektywności interakcji. Nastrój przydatny w karierach Biznes,
Tajny Agent, Astronauta i Przestępca. Aby
uzyskać nastrój 'Bardzo pewny siebie' przyda się umiejętność miksologii
lub nastrój 'Bardzo szczęśliwy'.
·
Umycie
zębów (Zlew) +1
- Podniesienie
się na duchu (Lustro) +1
- Herbata
Gorący Earl Grey +2
- Drink
"Morze ognia" (80$, miksologia poz. 4) +1 i "Gorący
Dym" (125$, 8. poz miksologii) +2
·
Aurę
emocjonalną wzbudzającą pewność siebie mają
o
Lampy
nagrody za rejestrację TS3 Zostań Gwiazdą i TS3 Wymarzone podróże
o
Malowidła
stworzone pod wpływem pewności siebie
o
Martwi
kosmici znalezieni podczas misji kosmicznych
o
przedmioty
odblokowane w karierach Tajnego Agenta, Astronauty, Przestępcy i Biznes
Pobudzenie jest pomocne przy karierach Astronauty,
Biznes, Sport i przy rozwoju sprawności fizycznej. Simowie z cechą 'Aktywny' co jakiś czas dostają
pobudzający nastrójnik.
·
Weź
szybki prysznic +1
- Herbata
Mocny Oolong +2
- Zjedz
talerz pełen protein +1 - Podczas bycia pobudzonym można kliknąć na
lodówkę i wybrać opcję "Przepis specjalny..." i z tego wybrać
Talerz pełen protein.
- Sprawnośc
fizyczna poziom 3, Szukaj porad odnośnie treningu na komputerze
- Sprawność
fizyczna poziom 5: "Koktajl proteinowy" drink +2
- Przedmioty
posiadające pobudzające aury emocjonalne zdobywa się wypełniając kariery
Komika i Sportowca.
- Elementy
z kolekcji kryształów posiadają aurę emocjonalną pobudzenia.
Flirciarski nastrój pomaga głównie w romantycznych
interakcjach. Uzyskanie tego nastrójnika odblokowuje użycie interakcji
socjalnych dla Sima w miarę romantycznych postępów interakcji. Simowie którzy
są romantykami, często sami wpadają w ten nastrój. Tutaj sposoby na
"Bardzo flirciarski" nastrój:
- Odświeżyć
się (Lustro) +1
- Flirciarskie
ciastka w kształcie serca (tworzone w nastroju Flirciarski) +1
- Wyszukiwanie
gadek na podryw (Komputer / Sieć... / eksploruj...) +1
- Romantyczne
Interakcje wykorzystywane przez Sima
(waha się)
- Wypij
herbatę Parujący Żeń-szeń +2
- 'Sok
Amora' podczas Flirciarski (Poziom 1 Miksologii tak bardzo dostępne) +1
- Przymierzaj
stroje (lustro / szafa) +1
- Flirciarskie
rzeźby z drewna oraz obrazy tworzone podczas flirciarskiego nastroju
posiadają emocjonalną aurę zachęcającą do flirtu.
Skupienie jest emocją przydatną dla wielu rzeczy, a
mianowicie w majsterkowaniu, wędkowaniu, logice, ogrodnictwie, programowaniu, w
karierze Astronauty, Biznes, Guru Techniki, Przestępcy i Tajnego Agenta.
Simowie z cechą 'Geniusz' otrzymują
co jakiś czas nastrój 'skupiony'. Jest dość łatwo uzyskać nastrój 'Bardzo skupiony'
kiedy Sim jest w domu z powodu aur emocjonalnych, ale trudniej kiedy są poza
domem:
- Przeglądanie
Simipedii (komputer) +1
- Gra
w szachy, a także rozmyślanie nad posunięciami +1
- Używanie
Obserwatorium +1
- Badanie
skamielin (logiczne) +1
- Eksplorowanie
wiedzy o ogrodnictwie na komputerze na 3 poz. ogrodnictwa +2
- Herbata
Czarna Smoła +2
- Wykresy
matematyczne wykonane na sztaludze podczas bycia skupionym (do +3 z wielu
wykresów)
- Nagrody Guru Techniki dają aury emocjonalne skupienia
- Pierwiastki
dają aurę emocjonalną skupienia
Inspiracja jest pomocna w malowaniu, grze na
instrumentach muzycznych, gotowaniu, pisaniu i w rozwoju powiązanych z tymi
umiejętnościami karier zawodowych - kucharz, malarz, muzyk, pisarz. Simowie,
którzy mają cechę "Kreatywny"
mają tendencję do otrzymywania co jakiś czas inspirującego nastrójnika od tej
cechy. Na szczęście w domu jest bardzo łatwo zainspirować Sima. Emocja 'Bardzo
zainspirowany' przydaje się do tworzenia lepszej jakości obrazów, posiłków oraz
książek.
- Pomyśl
pod prysznicem +1
- Podziwianie
dzieł sztuki (obrazy) +1
- Przeglądaj
dzieła sztuki na komputerze (Sieć) +1
- Krytyka
dzieł sztuki (malarstwo poziom 4) +1
- Eksploruj
wiedzę na temat sztuki malarstwa na komputerze (poziom malowania 2) +1
- Drink
"Proza i Pop" (80 $, 5 poz. miksologii) +2 inspiracji +2
Szczęśliwy
- Lampa
- Nagroda za rejestrację TS3 Nie z tego świata lub TS3 Kariera, dają aurę
emocjonalną inspiracji
- Nagrody
z karier zawodowych malarz, pisarz i kucharz dają aury emocjonalne z
inspiracją.
- Pocztówki
z kolekcji pocztówek również dają tę aurę.
Emocja rozbawienia jest przydatna w karierach komika i
przestępcy. Nastrójnik z tą emocją dostają od czasu do czasu Simowie posiadający
cechę 'infantylny' lub 'głupek'. Jest to jedna z niewielu
pozytywnych emocji, która ma więcej niż dwa poziomy. Sim może być Rozbawiony,
Bardzo rozbawiony lub Histeryczny. Sim doprowadzony do histerii może umrzeć ze
śmiechu, kiedy usłyszy żart, więc należy użyć opcji "Spróbuj się uspokoić"
na lustrze, jeśli to konieczne.
- Kąpiel
z bąbelkami +1
- Oglądanie
kanału komediowego w telewizji +1
- Głupie
naleśniki z żelkowymi misiami (gotowane w stanie rozbawienia) +1
- Strojenie
śmiesznych min w lustrze, podczas gdy Sim jest rozbawiony +1
- Lampy
- nagrody za rejestrację TS3 Zwierzaki i TS3 Rajska Wyspa dają aurę
- Zabawne
obrazy dają aurę
- Zabawne
rzeźby tworzone na stole stolarskim w stanie rozbawienia mają aurę
- Trofea
MySims znajdowane w kapsułach czasu
mają aurę
NEGATYWNE
EMOCJE
Śmierć
z nadmiaru emocji
Pamiętaj, że nie
wszystkie z tych emocji są takie złe, ale przede wszystkim 'Rozgniewany' - może prowadzić do
interakcji odpowiednich dla rozwoju umiejętności złośliwość oraz w karierze
Przestępcy, aby zyskać wrogów. Ale to jedyne pozytywy wynikające z tej emocji.
Wiele z nich może wykraczać poza pierwszy poziom i spowodować śmierć Sima.
Jeśli emocje Twojego Sima staną się zbyt ekstremalne, lepiej jest podjąć środki
w celu zmniejszenia tej emocji, inaczej Sim umrze.
Simowie, którzy mają cechę "Nie lubi dzieci"
stają się rozgniewani w ich pobliżu. Simowie także mogą się zezłościć jeśli
wdadzą się w kłótnię z innymi Simami. Także zobaczenie Sima z którym jest się w
związku, flirtującego z kimś innym, może budzić gniew. Aby Sim się uspokoił,
powinien wypić Rumianek na uspokojenie, wyżyć się na worku treningowym lub
wziąć zimny prysznic. Złość Sima może być też wzbudzona przez aurę emocjonalną
z obrazu (namalowanego podczas, gdy Sim jest rozzłoszczony). Gniew może
doprowadzić Sima do śmierci, więc lepiej zachować zimną krew.
Niewiele rzeczy wzbudza w Simie nudę, ale jest to łatwa
do zwalczenia emocja, przez nadanie Simowi innego nastroju. Praca może
spowodować przypadkowe nastrójniki, które mogą spowodować znudzenie Sima. Również
czytanie książki przeznaczonej dla Simów z niższym poziomem umiejętności
powodują nudę. Czasem też powtarzanie tych samych interakcji podczas rozmowy
nudzi Sima.
Rozbicie statku kosmicznego może oszołomić Sima.
Oczywiście tę emocję można również uzyskać po przegranej walce z innym simem,
lub po użyciu lalki voodoo. Komicy mogą również oszołomić innych Simów. Jeśli
Twój Sim jest oszołomiony po porażeniu prądem, nie powinien brać się ponownie
za naprawy, bo może to skutkować śmiertelnym porażeniem.
Simsy mogą się zawstydzić kiedy się obsikają albo zawiodą
przy odpowiedziach potrzebnych by dostać się do Zapomnianej Groty lub na Leśną
Polanę, zapytanie się o Woohoo w wieku nastolatka, Grę na instrumentach na
niskim poziomie umiejętności, czy odrzucenie przy romantycznej interakcji. Za
dużo wstydu, powoduje śmierć Sima. Najprostszym sposobem aby tego uniknąć jest
kliknąć na łóżko i ukryć się przed światem.
Nie rozgryzłam jeszcze
do końca tej emocji. Są 3 stopnie zawstydzenia, a moje Simy jak na razie
spotkały się z "Zażenowany" i "Bardzo zawstydzony".
Smutny
Simowie, którzy mają niski poziom zaspokojenia potrzeby
towarzystwa mogą stać się smutni. Zbytnie zasmucenie Sima nie prowadzi do jego
śmierci, jak wcześniej podejrzewano. Na szczęście istnieje Infolinia dla
smutnych, aby zapobiec złemu humorowi (dla Simów, którzy nie mogą znaleźć
nikogo do rozmowy, albo są w ciężkiej depresji). Simowie będący w żałobie po
stracie bliskiej osoby, będą miały najtrudniejsze do zbicia smutne nastrójniki
i może być konieczne żeby porozmawiali z kimś w celu załagodzenia żalu. smutek
nie jest taki zły, jeśli Sim jest w stanie zrobić smutny obraz, albo książkę,
która może stać się bestsellerem - mimo wszystko, nie utrzymuj tej emocji za
długo.
Napięcie pochodzi zazwyczaj z niskiego stanu
zapotrzebowania zabawy. Wystarczy znaleźć Simowi jakieś zabawne zajęcie, aby
zredukować tę emocję. Nastrój "Spięty" można też uzyskać przez
wybieranie opcji "Pracuj ciężko" podczas, gdy Sim jest w pracy oraz
przez pożar. Jeśli chcesz bezpośrednio ściągnąć ten nastrójnik, musisz użyć
lustra, aby Sim spróbował się uspokoić, albo wziąć kąpiel.
Ta emocja pojawia się, kiedy Sim ma na niskim poziomie
kilka wskaźników potrzeb, a mianowicie głód, pęcherz, energię, czy higienę.
Dodatkowo Simowie mogą czuć się nieswojo, gdy w pokoju są brudne powierzchnię
lub rozrzucone śmieci. Zaspokojenie odpowiednich potrzeb może rozwiązać ten
problem, tak samo jak posprzątanie domu. To wszystko zależy od źródła złego
samopoczucia.
--------------------------------------------------------
Przy pisaniu tego
artykułu w głównej mierze wspomagałam się poradnikiem Emotions Carls Sims 4guide i gorąco polecam tę stronę.
Właściwie chciałam
napisać poradnik o zabijaniu Simów, ale kiedy dotarłam do śmierci z nadmiaru emocji,
okazało się, że o samych nastrójnikach w TS4 można by pisać i pisać.
23.10.2015 - Dzięki pomocy RoseandBella dodałam brakujące obrazki przedstawiające jak można uformować kawałek gliny. Dziękuję jeszcze raz ^^
Pozdrawiam
N
Jak nie wiecie to nie piszcie -.- nie ma tylko 2 stanów emocji -.- W Rozbawiony jest jeszcze Histeryczna/y i w zawstydzonej Zażenowany/a...
OdpowiedzUsuńJak nie czytasz tylko przeglądasz obrazki to nie krytykuj tekstu.
UsuńNie wiem skąd ten bulwers. Jest jak byk napisane, że np Rozbawiony: Jest to jedna z niewielu pozytywnych emocji, która ma więcej niż dwa poziomy.
OdpowiedzUsuńBardzo zabawny komentarz, zwracając uwagę na to, że komentując obejrzałeś/aś tylko obrazki na blogu. =p
Nie miałam po prostu okazji zrobić screena z histerią u Sima na obrazku.
Jeżeli chcesz posiadam w mojej grze 2 z 3 rodzajów rzeźb z gliny, których Ci brakuje (miskę i siatkę/klocki). Mogłabym cyknąć zdjęcie i Ci wysłać na e-mail ;)
OdpowiedzUsuńBardzo bym prosiła, nirv696@gmail.com Czekam na maila ;)
UsuńRozgniewany też ma trzy poziomy: rozgniewany, bardzo rozgniewany i wściekły. To taka jedna mała uwaga, poza tym artykuł bardzo dobry ;)
OdpowiedzUsuńDużo się dowiedziałam. Możecie mnie wziąść za potwora, ale chcę wypróbować te sposoby by zabić kilku Simów z mojej rodziny. Chcę zrobić sobie cmentarz. I mieć tam trochę duchów :)
OdpowiedzUsuńSuper ARTYKUŁ!!! :DDD
~janita 05
Jak SIM jest WŚCIEKŁY (3 stopień rozgniewania) to wystarczy że zrobisz cokolwiek podłego i od razu zchodzi na zawał... Ja odkryłem to przez przypadek, przez nastrojniki "flirty współmałżonka" "denerwujący dzień w szkole" i "denerwująca rozmowa"
UsuńSuper artykuł! Dzięki niemu w końcu mogę wykonać Wyzwanie Simoroślinne, dzięki! <3 ♥
OdpowiedzUsuńJa nie moge zdobyc granatowej czyli smutku wiesz moze jak?
UsuńJa też nie mogę, prawie mi się udało bo dawałam interakcje "podłe" i przez chwilę było, że simorośla jest smutna, ale sekundę później było, że jest "rozgniewany" :( Próbowałam i dalej próbuję, ale nic nie wychodzi :( Próbowałam kodem, szukałam po necie poradników, ale niestety nic nie znalazłam :(
UsuńPrzydatne dziękuje
OdpowiedzUsuńMój sim czuje się nieswojo przez brud. Jak mogę posprzątać dom? Wiem że trochę głupie pytanie ale nie mogę znaleść źródła tego brudu
OdpowiedzUsuńNajlepiej zatrudnij sprzątaczke
OdpowiedzUsuń