niedziela, 11 marca 2018

Wesele - Śluby w The Sims 4

ZARĘCZYNY, CICHY ŚLUB I ŚLUB NA ZŁOTO


Wesela w The Sims 4 to okazja, aby gracz mógł cieszyć się wielką chwilą w życiu swojego Sima. Jest to także szansa na zdobycie kilku różnych nagród w oparciu o to, jak uda się wesele. Wesela bowiem są jednym z kilku typów wydarzeń towarzyskich, za które można otrzymać brązowy, srebrny lub złoty medal.



Co przed weselem i zamiast wesela?

Zaręczyny
W The Sims 4 możliwe są zarówno tradycyjne jak i homoseksualne śluby. Aby wziąć ślub Sim musi się najpierw zaręczyć, potrzebuje do tego minimum 40% postępu paska przyjaźni i relacji romantycznej. Najlepiej oświadczać się, kiedy Simowie są w dobrych humorach, co zwiększa prawdopodobieństwo pozytywnej odpowiedzi.

Cichy ślub 
Jeśli nie chce się urządzać wesela, Simowie mogą po prostu wziąć cichy ślub. Jest to opcja występująca w menu romantycznych interakcji. W ten sposób w ogóle omijamy wesele, jednocześnie szybko wprowadzając Simów w małżeństwo. Można też po prostu kupić łuk weselny i wybrać na nim opcję „weź ślub”, aby Simowie pobrali się szybko, bez urządzania wesela. Wtedy oczywiście omijają nas nagrody za wydarzenie towarzyskie oraz prawdopodobnie ciekawe wspomnienia z ważnych chwil życia naszych Simów.


REKLAMA 1




Planowanie wesela

Zanim zaczniesz Wesele, wiedz że tort weselny zawsze znajduje się na liście rzeczy do zaprezentowania. Możesz upiec jeden wcześniej i umieścić go w lodówce, aby mieć go dostępnym w czasie, kiedy nie ma nikogo kto mógłby go upiec.  Kliknij na ciasto, aby móc umieścić na nim ślubną figurkę.

Wesele można rozpocząć przez telefon (zaplanuj wydarzenie towarzyskie) lub klikając na narzeczonego Sima. Wydarzenie rozpocznie się natychmiast, wiec lepiej nie robić tego póki nie jest się na to gotowym (wypełnione potrzeby, dobre humory, przygotowane miejsce). Najlepiej zaplanować wesele na poranek, aby Simowie będący gośćmi mieli energię. Śluby trwają 9 godzin. Wesela kosztują 1000 simoleonów, ale mogą więcej jeśli zatrudni się Simów w opcjonalnych rolach. Można zatrudnić Żywieniowca, Miksologa i Muzyka. Do urządzenia wesela wymaganych jest przynajmniej 2 gości (maksymalnie 15) oraz oczywiście para młoda.



Wesele jako prestiżowe wydarzenie

Podobnie jak w innych wydarzeniach towarzyskich działa tu system wypełniania celów podanych przez grę. Należy wykonywać cele podane przez grę, tak aby pasek postępu wydarzenia zapełniał się na zielono. Do osiągnięcia są trzy etapy: brązowy, srebrny i złoty. Największy postęp daje wypełnienie celu głównego. Głównym celem na weselu jest: „Wziąć ślub!”.
Aby wykonać główny cel, należy kliknąć na narzeczonego Sima lub łuk weselny i wybrać opcję „Weź ślub z X”. Jako pierwsze Simowie mogą złożyć przysięgę małżeńską, a następnie wziąć ślub.

Y Poniżej kilka przykładowych zadań do wykonania, które mogą pojawić się na weselu:

  •  ♥Y Podziękuj za przybycie gościowi.
  •  ♥Y Niech goście oglądają ceremonię.
  •  ♥Y Wypij coś x3
  •  ♥Y Zaręczeni flirtują ze sobą x3
  •  ♥Y Zjedz coś x4
  •  ♥Y Weź pierwszy kawałek (tortu)
  •  ♥Y Niech zaręczeni się pocałują


Nagrody

Simowie za wykonane wesele mogą uzyskać następujące nagrody:

  • Brązowy medal – „Charyzma, część 1: Dyplomacja dla opornych” warta 75$;
  • Srebrny medal i wyższe – Ozdoba „W pełnym rozkwicie” warta 80$ oraz  Kolumna Weselna z koszem kwiatów warta 180$
  • Złoty medal – Zestaw do herbaty „Królewski krab” o wartości 770$, Anihilator Jedzenia 470$, oraz Osobisty zaparzacz do herbaty „Magiczny” 275$ wraz z zagrodami z srebrnego poziomu.




Tworząc artykuł korzystałam z własnych doświadczeń w grze oraz stron Carls Sims 4 Guide - Weddings i Simension.de - Partys Gesellshaftliche Ereignisse.
Pozdrawiam
N

REKLAMA 2

sobota, 10 marca 2018

Not So Berry Legacy Challenge PL TS4


Wyzwanie zostało stworzone przez Kayla i Zoë, poniższy tekst jest jedynie jego tłumaczeniem. Poddałam się z przekładaniem tytułu na polski, ponieważ musi to być jakaś gra słów związana z jakimiś angielskimi związkami frazeologicznymi, których nie ogarniam.


Czy podoba Ci się tęcza? Czy podoba Ci się pomysł grania kolorowymi Simami ale nienawidzisz kolorowych Simów? Czy chcesz poradzić sobie z aspektami gry, których wcześniej nie używałeś? Mam wyzwanie dla Ciebie!

Witamy w Wyzwaniu Not So Berry Legacy, dziesięciopokoleniowym wyzwaniu, które koncentruje się na jasnych kolorach i nowych doświadczeniach.



Podstawowe Zasady:
  1. Każdy spadkobierca musi reprezentować kolor generacji (tj włosy, makijaż, ubrania), ale kolorowa skóra nie jest konieczna. Oczywiście jest to opcjonalne, ale stanowi dużą część zabawy.
  2. Kolory małżonków nie mają znaczenia, ponieważ nie są częścią wyzwania. O ile nie podano inaczej, możesz robić w tej kwestii co zechcesz.
  3. Można używać kodów na pieniądze, ale nie nadmiernie. Sugestia: używaj kodów na pieniądze dowolnie podczas budowy swojego domu, ale żadnych kodów później.
  4. Możesz żyć tam, gdzie chcesz, chyba że jest to określone w regułach generacji.
  5. Każde pokolenie ma wypełnić zarówno karierę, jak i aspirację spadkobiercy, chyba że wyraźnie stwierdzono inaczej.
  6. Zachowaj normalną długość życia Simów.
  7. Jeśli zagrasz w to wyzwanie i zdecydujesz się nim z kimś podzielić, nie zapomnij dopisać w jego opisie #notsoberry, aby i inni mogli je zobaczyć.



Autorka tego wyzwania i jej dobry przyjaciel (lub przyjaciółka) @alwaysimming stworzyli to wyzwanie przez wypadek, ale okazało się, że jest ono całkiem niezłe. Chcieli stworzyć coś, co zmusiłoby ich do grania w części gry, których nigdy wcześniej się nie odkryło. Autorka wyzwania ma nadzieję, że będziecie się dobrze bawić. Możecie śledzić ich rozgrywkę na @mintiphresh oraz @lea-fey.


REKLAMA 8



Generacja Pierwsza: Mięta

Jesteś psotnym naukowcem, który naprawdę kocha kolor mięty. Jesteś napędzany karierą, ale wciąż masz czas na głupie psikusy i wycieczki z najbliższymi przyjaciółmi. Kochasz luksus i chcesz najlepszego dla siebie i swojej rodziny.

Cechy: Wegetarian, Zazdrosny, Materialista
Aspiracja: Wcielenie Złośliwości (Dewiacja)
Kariera: Naukowiec

Zasady:
  • Osiągnij ostatni poziom kariery Naukowca i wypełnij aspirację Wcielenie Złośliwości.
  • Osiągnij maksymalne poziomy umiejętności złośliwości i logiki.
  • Zbierz kompletną kolekcję pierwiastków.



Generacja Druga: Róża

Jako dziecko miałeś wszystko czego zapragnąłeś, ale zawsze chciałeś więcej. Jako dorosła osoba ciężko pracujesz zarówno nad swoim związkiem jak i jesteś mocno skoncentrowany nad swoją karierą. Gdyby w TS4 istniałaby cecha „pracoholik” pasowałaby tu idealnie. Nie masz absolutnie żadnych instynktów macierzyńskich, ale nadal kochasz swoje dziecko całym sercem

Cechy: Gorąca głowa, Snob, Romantyk
Aspiracja: Nieuleczalny Romantyk (Miłość)
Kariera: Polityk

Zasady:
  • Miej tylko jedno dziecko.
  • Osiągnij ostatni poziom kariery Polityka i wypełnij aspirację Nieuleczalny Romantyk.
  • Osiągnij maksymalny poziom umiejętności charyzmy.
  • Porzuć kogoś na ołtarzu (interakcja „odwołaj ślub” dostępna podczas wesela).
  • Pobierz się pierwszy raz jako senior.



Generacja Trzecia: Żółty

Dorastając nigdy nie miałeś bliskiego związku z matką i większość czasu spędzałeś w pokoju, obsesyjnie przechadzając swoją przestrzeń. Po prostu kochasz przestrzeń. Zrobisz wszystko, aby dostać się do Sixam bez względu na koszty.

Cechy: Niezdarny, Ambitny, Samotnik
Aspiracja: Mózgowiec (Nauka)
Kariera: Astronauta

Zasady:
  • Osiągnij maksymalne poziomy umiejętności nauk kosmicznych i majsterkowania.
  • Osiągnij ostatni poziom kariery Astronauty i wypełnij aspirację Mózgowiec.
  • Zbuduj rakietę kosmiczną i odwiedź Sixam.
  • Wejdź do ukrytej lokacji w Oazie Zdrój (wymaga maksymalnego poziomu majsterkowania).
  • Nigdy nie miej bliskich przyjaciół lub związków innych niż dziadkowie od 1 generacji, aż do śmierci dziadka.



Generacja Czwarta: Szary

Zawsze czułeś, że jesteś inny. Podczas gry reszta rodziny była zajęta pracą w laboratorium, po prostu chciałeś być na zewnątrz grając w koszykówkę. Jesteś bardzo dobry w sporcie i marzysz by zostać zawodowym sportowcem. Aby zrekompensować nieistniejące relacje z rodzicami, chcesz być jak najbliżej własnych dzieci. Och, i uwielbiasz śpiewać.

Cechy: Aktywny, Niechluj, Miłośnik muzyki
Aspiracja: Kulturysta (Sport)
Kariera: Sportowiec

Zasady:
  • Osiągnij maksymalne poziomy umiejętności sprawności fizycznej i śpiewania.
  • Osiągnij ostatni poziom kariery sportowca i wypełnij aspirację Sportowiec.
  • Miej trzy nieudane związki zanim znajdziesz małżonka, poślub schludnego Sima.
  • Bądź dobrymi przyjaciółmi z wszystkimi dziećmi.
  • Miej rodzinną noc filmową z współmałżonkiem i dziećmi w każdą niedzielę.



Generacja Piąta: Śliwka

Zawsze byłeś dobry we wszystkim, czego próbowałeś. Ciężko wybrać karierę, więc dlaczego nie spróbować kilku? Pracujesz jako lekarz przez większość swojego życia, ale jako dorosły zdajesz sobie sprawę, że Twoim prawdziwym marzeniem jest zostać profesjonalnym tancerzem. Zrezygnowałeś z pracy i rozpocząłeś karierę artysty scenicznego. Zasadniczo: jesteś niezdecydowanym dziwakiem.

Cechy: Aktywny, Niechluj, Miłośnik muzyki
Aspiracja: Sim renesansu (Wiedza)
Kariera: pracownik Fast Food’u, Doktor, Artysta Sceniczny

Zasady:
  • Osiągnij maksymalne poziomy umiejętności tańca i dwóch innych wybranych przez siebie. Uzyskaj co najmniej ósmy poziom w sześciu umiejętnościach.
  • Wypełnij aspirację Sim Renesansu.
  • Rozwiedź się, a następnie ponownie pobierz się z tym samym Simem.
  • Musisz żyć w co najmniej trzech różnych światach w ciągu swojego życia.



REKLAMA 9



Generacja Szósta: Pomarańczowy

Jesteś czarną owcą w rodzinie (ale z pomarańczowymi włosami) i wychowywałeś się w szaleńczym domu. Zawsze chciałeś wywołać chaos, ale po prostu jesteś zły w byciu złym. Lubisz włamywać się do domów sąsiadów i jeść ich jedzenie. Naprawdę uwielbiasz pieczenie i spędzasz większość swojego wolnego czasu na jedzeniu słodyczy.

Cechy: Zły, Pewny siebie, Żarłok                                     
Aspiracja: Wróg publiczny (Dewiacja)
Kariera: Przestępca

Zasady:
  • Osiągnij maksymalne poziomy umiejętności pieczenia i charyzmy.
  • Osiągnij ostatni poziom kariery przestępcy i wypełnij aspirację Wróg Publiczny.
  • Mieszkaj w mieszkaniu z cechą parceli „do remontu” przez całe dorosłe życie.
  • Miej bliźnięta, ale tylko dwoje dzieci (możesz oszukiwać).
  • Naciskaj na bycie złym (twierdź że jesteś mistrzem zbrodni – złośliwa interakcja), ale nikt Ci nie wierzy, nawet Twoje własne dzieci.



Generacja Siódma: Różowy

Wychowywałeś się w biedzie i żyjesz od wypłaty do wypłaty, pracując w karierze Biznes, tak jak wcześniej robili to Twoi rodzice. Tęsknisz za pisaniem powieści romantycznych, ale boisz się zrezygnować ze stałej pracy, by podążać za swoimi marzeniami. Jesteś bardzo praktyczny i wiesz, że szanse na osiągnięcie sukcesu jako pisarz są niewielkie, więc nadal pracujesz od dziewiątej do siedemnastej. W wieku dorosłym w końcu decydujesz się realizować swoje marzenia. Jesteś beznadziejnym romantykiem, ale Twoja nieflirciarska natura sprawia, że prawie niemożliwe dla Ciebie jest odnalezienie miłości.

Cechy: Schludny, Nieprzystępny, Kreatywny
Aspiracja: Autor Bestsellerów (Kreatywność)
Kariera: Biznes

Zasady:
  • Zbierz pełną kolekcję pocztówek.
  • Osiągnij maksymalne poziomy umiejętności pisania i wewnętrznej harmonii.
  • Wypełnij aspirację Autor Bestsellerów.
  • Miej dobrze utrzymany ogród.
  • Zrezygnuj z pracy w wieku dorosły, aby realizować swoje marzenia (kryzys wieku średniego?).



Generacja Ósma : Brzoskwinia

Twoja matka zawsze uczyła Cię, by podążać za marzeniami. Zawsze chciałeś być detektywem. Zasze chciałeś być komikiem. Cóż, możesz zrobić jedno i drugie! Detektyw za dnia, komik w nocy, możesz zrobić wszystko na co się zdecydujesz.

Cechy: Smakosz, Leniwy, Głupek
Aspiracja: Gwiazda dowcipów (Popularność)
Kariera: Detektyw

Zasady:
  • Poślub współpracownika.
  • Musisz grać na instrumencie.
  • Osiągnij maksymalne poziomy umiejętności gotowania i umiejętności komediowych.
  • Osiągnij ostatni poziom kariery detektywa.
  • Musisz żyć w innym świecie, niż ten w którym się wychowywałeś.



Generacja Dziewiąta: Zielony

Zostałeś przyłapany na hakowaniu przez dużą firmę technologiczną, która zaoferowała Ci pozycję w ich firmie. Znasz Penelope Garcia z Zabójczych Umysłów? To Ty. Jesteś oddany swojej pracy, ale to nie przeszkadza Ci wychodzić i dobrze się bawić. Jesteś osobą, która będzie na imprezie o 3 nad ranem, a następnie w pracy o 6 rano.

Cechy: Wrażliwy, Zapaleniec, Wesoły
Aspiracja: Ekspert komputerowy (Wiedza)
Kariera: Guru Techniki

Zasady:
  • Osiągnij maksymalne poziomy umiejętności komputerowych i gier wideo.
  • Osiągnij ostatni poziom kariery guru techniki i wypełnij aspirację Ekspert Komputerowy.
  • Musisz akceptować zaproszenie na każde przyjęcie/wyjście ze znajomymi.
  • Miej co najmniej pięciu dobrych przyjaciół i pięciu wrogów.



Generacja Dziesiąta: Niebieski

Masz idealne życie. Biały płotek, kochający małżonek, piękne dzieci. Ale dlaczego chcesz więcej? Masz jednorazowy sekretny romans i będziesz tego żałować do końca życia. Później wkładasz całą duszę w wychowywanie dzieci i naprawianie małżeństwa. Nigdy nie przyznajesz się do romansu z nikim i poświęcasz swoje życie byciu idealną matką.

Cechy: Ponury, Perfekcjonista, Rodzinny
Aspiracja: Super Rodzic (rodzina)
Kariera: Krytyk

Zasady:
  • Osiągnij maksymalne poziomy umiejętności fotografowania, gotowania i wychowywania dzieci.
  • Osiągnij ostatni poziom kariery krytyka i wypełnij aspirację Super Rodzic.
  • Musisz poślubić ukochaną z liceum i zostać z nią aż do śmierci.
  • Miej sekretny, jednorazowy romans.




Autorki wyzwania bardzo ciężko nad nim pracowały i były bardzo podekscytowane w końcu dzieląc się nim z innymi.
Życzą szczęśliwego simmowania!


Pozdrawiam
N

REKLAMA 10


piątek, 9 marca 2018

Drzewa Genealogiczne - Plum Tree App


Poniżej została opisana aplikacja Plum Tree. Jest to strona, na której można tworzyć drzewa genealogiczne Simów, a także ich zwierzaków, a następnie je publikować, aby łatwo móc podzielić się nimi z innymi.


LOGOWANIE / REJESTRACJA

Aby stworzyć drzewo genealogiczne naszych Simów musimy otworzyć w przeglądarce stronę https://theplumtreeapp.com/

  • Klikamy przycisk Get Started
  • Wyświetli nam się strona logowania, gdzie:
    • jeśli już mamy konto:
      • Wpisujemy swój login w pole „Username”
      • Wpisujemy swoje hasło w pole „Password”
      • Klikamy przycisk „Submit”
    • Jeśli nie mamy jeszcze konta klikamy napis „Click here to create an account” aby stworzyć nowe konto.
      • Na kolejnej stronie oczywiście:
      • Wpisujemy swój login w pole „Username”
      • Wpisujemy swoje hasło w pole „Password”
      • Ponownie wpisujemy to samo hasło dla potwierdzenia w pole „Confirm Password”
      • Odhaczamy w okienku, że nie jesteśmy robotem.
      • Klikamy przycisk „Create Account”
  • Zostajemy ponownie przeniesieni na stronę theplumtreeapp.com


REKLAMA 4


hamburger
NAWIGACJA STRONY THE PLUM TREE
  • Po zalogowaniu kliknij hamburger w lewym górnym rogu ekranu.
  • Kliknięcie hamburgera otworzy boczną nawigację.
    • W dziale „Site Navigation” znajdują się kategorie tj:
      • Home – strona startowa.
      • Dashboard – ekran powitalny.
      • Gallery – Galeria z drzewami genealogicznymi Simów innych graczy.
      • Guides – poradniki korzystania z The Plum Tree w języku angielskim.
      • Help & Support – Strona z pomocą, kontaktem do suportu i FAQ.
      • Donate – Strona gdzie możemy złożyć datek pieniężny dla twórcy strony The Plum Tree
    • W dziale „Your Trees” znajdują się Twoje drzewa genealogiczne Simów, ale o tym poniżej.



TWORZENIE DRZEWA
  1. Po zalogowaniu kliknij hamburger w lewym górnym rogu ekranu.
  2. W nawigacji w dziale „Your Trees” znajdują się Twoje drzewa genealogiczne Simów. Jeśli jesteś tutaj po raz pierwszy zobaczysz jedynie link „+ Add New”, czyli "Dodaj nowe" pod nagłówkiem "Your Trees". Kliknij, aby utworzyć nowe drzewo.
  3. Zostaniesz poproszony przez stronę, aby nadać drzewu tytuł. Wypełnij to i naciśnij "Save".

Po kliknięciu przycisku „Save” tworzymy nowe puste drzewo, do którego możesz dodawać Simów.




PORUSZANIE SIĘ PO DRZEWIE GENEALOGICZNYM
  • Przewiń kółkiem myszki na drzewie genealogicznym, aby je powiększyć lub pomniejszyć.
  • Złap lewym przyciskiem myszki drzewo genealogiczne i przeciągnij, aby się przemieszczać.
  • Kliknij awatar osoby w drzewie, aby wyświetlić panel szczegółów tej osoby.



DODAWANIE OSÓB DO DRZEWA

Aplikacja Plum Tree posiada oddzielne struktury dla drzewa genealogicznego i dla znajdujących się w nim Simów. Co oznacza, że osobno tworzysz drzewo i Simów, a następnie umieszczasz Simów w wybranym przez siebie miejscu w drzewie genealogicznym.

Dany Sim może zostać umieszczony w wielu punktach w drzewie genealogicznym, a kiedy zaktualizujesz dane Sima, zostanie on zaktualizowany w każdym miejscu drzewa, niezależnie od tego gdzie się znajduje.

Można dodawać Simów w trakcie tworzenia struktury drzewa, ale w tej sekcji zajmiemy się tym jak tworzyć osoby, które mają być później dodane do drzewa genealogicznego.
  1. Przejdź do drzewa, nad którym chcesz pracować, za pomocą nawigacji bocznej, która otwiera się po kliknięciu hamburgera w nagłówku po lewej stronie.
  2. Każde drzewo ma pasek narzędzi u góry strony, tuż pod nagłówkiem głównym (…). Kliknij lewym przyciskiem ikonę trzech kropek (…) w prawym górnym rogu, aby rozwinąć menu czynności drzewa.
  3. Z menu wybierz "People” (Osoby).
  4. Wyświetli się lista osób, w której możesz dodawać nowe osoby do wykorzystania w drzewie lub zarządzać istniejącymi. W tym przewodniku klikniemy "+Add person", aby utworzyć nową osobę.
  5. Teraz zobaczysz widok strony „Add Person”, gdzie dodaje się osoby. Wypełnij imię i nazwisko osoby, bio, cechy, aspiracje i prześlij zdjęcie, aby użyć go jako awatara (Na avatar najlepiej nadają się zrzuty ekranu zrobione w CAS przy zbliżeniu twarzy Sima). Wszystkie pola są opcjonalne, więc wypełniaj tylko te, na których Ci zależy. Możesz również przyciąć awatary do idealnego rozmiaru, jeśli wcześniej tego nie zrobiłeś.
  6. Przewiń w dół, aby kliknąć "Save" i zapisać dodawaną osobę, a zostaniesz odesłany z powrotem do "Listy osób" z nowym dodanym Simem na liście, który to wpis można później edytować, jeśli zajdzie taka potrzeba w późniejszym terminie.
Tak dodaje się Simów, z których można stworzyć strukturę drzewa genealogicznego.

REKLAMA 5


EDYTOWANIE PUNKTU WĘZŁOWEGO W DRZEWIE

Po utworzeniu nowego drzewa i dodaniu kilku osób należy dodać je do struktury drzewa jako członka pokolenia lub partnera.

Plum Tree używa "uporządkowanego" algorytmu Reingolda-Tilforda do renderowania drzew, w których każdy "węzeł" jest osobą z grupą partnerów. Krótko mówiąc, rodzina w drzewie może mieć tylko jeden  korzeń i drzewo genealogiczne może podążać tylko za jedną rodziną.

Oznacza to, że nie można pokazać rodziców partnera Sima, ale można obejść ten problem, tworząc wiele drzew i łącząc je.

W tej sekcji przewodnika omówimy, jak otworzyć panel edycji węzła i co można zrobić / ustawić w tym węźle
  1. Przejdź do drzewa, nad którym chcesz pracować.
  2. Kliknij ikonę klucza po lewej stronie węzła.

Zostanie wyświetlony panel "Edit node", czyli panel edycji węzła. Istnieje kilka sekcji do edytowania węzła "Basic Info" (Podstawowe informacje), "Person’s Parents” (Rodzice osoby), "Person’s Partners (partnerzy osoby) i "Delete" (Usuń węzeł). Kliknij dowolne z tych nagłówków, aby je rozwinąć lub zwinąć oraz aby móc edytować ustawienia i opcje w ich obrębie.

Basic Info – Podstawowe informacje
Ta sekcja służy do ustawienia osoby dla węzła. Ta osoba powinna należeć do linii dziedziczenia dla twojej spuścizny lub dziecka osoby z węzłem nadrzędnym i partnera, jeśli nie jest to węzeł główny (górny).

Person’s Parents – Rodzice osoby
Określ, kim są rodzice dla danej osoby. Nie muszą dopasowywać się dokładnie do tego, co jest w drzewie, od Ciebie zależy uporządkowanie struktury drzew. Można ustawić adopcyjnych lub biologicznych rodziców, albo obie te opcje. Przy ustawieniu biologicznych rodziców można także ustawić dodatkowe opcje dotyczące tego, jak powstało dziecko (Woohoo – Barabara, result of alien abduction – rezultat porwania przez kosmitów, result of cloning – rezultat klonowania).

Person’s Partners – Partnerzy osoby
Osoba może mieć dowolną liczbę partnerów. Można zwiększyć ich ilość klikając przycisk "Add" na dole tej sekcji. Możesz określić, jakiego rodzaju są to partnerzy [Partner, Ex-Partner, Married (małżonek) lub Alien Abductor (kosmita porywacz)]. Również każdy partner może mieć dodatkowych partnerów, więc jest to dobry sposób na pokazanie, kiedy osoba wyznaczona jako węzeł jest ojczymem w wyniku bycia z partnerem, który miał dziecko z kimś innym.

Delete – Usuń
Spowoduje to całkowite usunięcie węzła. Jeśli węzeł główny (górny) i węzeł główny mają tylko jedno dziecko, to dziecko stanie się nowym katalogiem głównym. Jeśli usuwany jest węzeł podrzędny, wszystkie jego dzieci zostaną usunięte, należy więc zachować ostrożność.



DODAWANIE OSOBY DO DRZEWA

W tej sekcji zostało omówione, jak ustawić osobę w węźle w drzewie.
  1. Przejdź do drzewa, nad którym chcesz pracować.
  2. Kliknij ikonkę klucza w dowolnym węźle drzewa.
  3. Domyślnie panel "Informacje podstawowe" powinien być otwarty. Wprowadź osobę, która już istnieje, lub wpisz nową i wybierz Dodaj, aby utworzyć teraz nową osobę.
  4. Gdy będziesz zadowolony z wyboru, kliknij "Save" u dołu widoku edycji węzła, a zobaczysz drzewo, które pokazuje teraz wybraną osobę.


USTAWIENIE RODZICÓW W DRZEWIE

W tej sekcji opisane jest ustawianie rodziców dla osoby w węźle.

Ustawienie rodziców nie spowoduje aktualizacji samej struktury drzewa. Rodzice będą wyświetlać się w panelu szczegółów osób wyświetlanych po kliknięciu ich awatara w drzewie. Również rodzice osób są podświetleni, gdy najedziesz kursorem na osobę w drzewie, gdy ustawiono ich rodziców, a powyższy węzeł zawiera więcej niż rodzice węzłów.
  1. Przejdź do drzewa, nad którym chcesz pracować.
  2. Kliknij klucz w dowolnym węźle drzewa.
  3. Kliknij nagłówek " Person’s Parents", aby rozwinąć sekcję rodziców.
  4. W wpisie tekstowym rodziców biologicznych zacznij pisać, aby znaleźć osoby, które już dodałeś lub dodać nową osobę. Ustaw tylu biologicznych rodziców, ilu chcesz.
  5. Następnie ustaw rodziców adopcyjnych, jeśli tacy są. Po raz kolejny ustaw tylu przybranych rodziców, ilu chcesz.
  6. Gdy będziesz zadowolony z zaznaczenia, kliknij "Save" u dołu widoku węzła edycji, a zobaczysz osoby, które są rodzicami po kliknięciu ich awatara w panelu szczegółów, który się pojawi.



 USTAWIENIE PARTNERÓW W DRZEWIE

W tej sekcji opisane jest ustawianie partnerów osoby w węźle.

Każda osoba (węzeł) może mieć dowolną liczbę partnerów, a każdy partner może mieć przy sobie dodatkowych partnerów. Dodatkowych partnerów można użyć w celu pokazania, czy partner miał relacje z innymi ludźmi.
  1. Przejdź do drzewa, nad którym chcesz pracować.
  2. Kliknij klucz w dowolnym węźle drzewa.
  3. Kliknij nagłówek "Person's Partners", aby rozwinąć sekcję partnerów.
  4. Kliknij przycisk "Add" w dolnej części sekcji partnerów, aby dodać nowy wiersz do wyboru partnera.
  5. Użyj wprowadzania tekstu, aby wyszukać istniejącego partnera lub dodać nowego partnera. Możesz dodać więcej niż jedną osobę do reprezentowania innych partnerów, z którymi był pierwszy partner.
  6. Kliknij "Add" tyle razy, ile potrzeba, aby dodać wszystkich partnerów węzłów.
  7. Gdy będziesz zadowolony z zaznaczenia, kliknij "Save" u dołu widoku węzła edycji, a zobaczysz, że drzewo pokazuje teraz wybrane osoby.

REKLAMA 6


USUWANIE WĘZŁA
   
W tej sekcji opisane jest usuwanie węzła z drzewa.

Ponieważ zawsze musimy mieć jeden korzeń dowolnego drzewa, istnieją ograniczenia co do tego, które węzły można usunąć.
  • Nie można usunąć ostatniego węzła z drzewa (węzeł bez dzieci ani rodziców).
  • Nie można usunąć węzła głównego na szczycie drzewa, jeśli ma więcej niż jedno dziecko (w przeciwnym razie otrzymamy co najmniej 2 korzenie).

Usunięcie węzła u góry drzewa powoduje, że jego dziecko jest nowym katalogiem głównym. Usunięcie węzła, który nie jest korzeniem, spowoduje usunięcie tego węzła i wszystkich jego potomków.

Edycja, w tym usuwanie w drzewie, automatycznie zapisuje. Jeśli usuniesz węzeł, drzewo zostanie zapisane i nie będziesz w stanie cofnąć usunięcia, więc bądź ostrożny.
  1. Przejdź do drzewa, nad którym chcesz pracować.
  2. Kliknij ikonkę klucza w węźle, który można usunąć w drzewie.
  3. Kliknij nagłówek "Delete", aby rozwinąć sekcję usuwania.
  4. Naciśnij przycisk "Delete" i potwierdź usunięcie. Następnie okienko węzłów edycji zostanie zamknięte, a zobaczysz drzewo bez właśnie usuniętego węzła.



DODAWANIE DZIECI DO DRZEWA

The Plum Tree używa "uporządkowanego" algorytmu Reingolda-Tilforda do renderowania drzew, w których każdy "węzeł" jest osobą z grupą partnerów. Krótko mówiąc, rodzina w drzewie może mieć tylko jeden korzeń i podążać za jedną rodziną.

Dzieci są po prostu kolejnym "węzłem" w drzewie, więc ta sekcja opisuje jak dodać dzieci do drzewa.
  1. Każdy węzeł w drzewie ma ikonę + poniżej. Kliknij, aby dodać węzeł potomny.
  2. Stąd możesz ustawić osobę i partnerów węzła.

Możesz usunąć niechciane dodatki, klikając ikonę klucza na węźle, otwierając sekcję "Delete" i klikając przycisk "Delete".



ŁĄCZENIE DRZEW

Łączenie drzew pozwala pokazać partnerów rodziców, partnerów rodzeństwa lub, jeśli Sim w twoim drzewie jest pokazywany inny Sim, którego nie stworzyłeś.

Ponieważ Plum Tree zezwala tylko na jedną linię przodków na drzewo, oznacza to, że możesz pokazać tylko jedną linię, a nie rodziców lub rodzeństwo partnera w twoim drzewie. Możesz jednak łączyć ludzi w jednym drzewie z miejscem, gdzie pojawiają się w innym drzewie. Oznacza to, że możesz mieć dwie linie genealogiczne w osobnych drzewach i łączyć miejsca, w których się spotykają, co pokazuje rodziców i rodzeństwo partnerów.

Przed połączeniem drzew notatki/linki będą się wyświetlać tylko do opublikowanych drzewek. Upewnij się, że drzewo, z którym łączysz obecną rodzinę jest opublikowane, w przeciwnym razie po kliknięciu łącza skończysz na pustej stronie / drzewie.

 1. Najpierw znajdź identyfikator drzewa dla drzewa, do którego chcesz utworzyć link. Możesz znaleźć to w adresie URL patrząc na drzewo.
  
Podczas edycji drzewa wszystko po ostatnim ukośniku "/" jest identyfikatorem drzewa. Patrząc na opublikowane drzewo, wszystko po ostatnim hasztagu "#".

 2. Znajdź identyfikator osoby, do której chcesz utworzyć łącze, w drzewie, do którego chcesz utworzyć link.

Możesz to zrobić, otwierając panel szczegółów, klikając ich awatary w drzewie, a następnie kliknięcie ikony informacji (ikonka „i” pod avatarem osoby w panelu bocznym), ujawni to identyfikator wybranej osoby.

 3. W drzewie, które chcesz połączyć, kliknij ikonkę trzech kropek w prawym górnym rogu, wybierz z opcji „People” i na liście osób znajdź osobę, którą chcesz połączyć. Następnie w menu "Actions" wybierz "Link".

 4. Na stronie „Edit Links” kliknij "Add" (pod napisem „Empty”) i wprowadź tytuł linku w okienku „Title”, identyfikator drzewa w okienku „Tree Id” od kroku 1 i identyfikator osoby w okienku „Person Id” od kroku 2, a następnie naciśnij „Save”.

 5. Awatar osób w drzewie powinien mieć teraz widoczną ikonę łącza. Kliknij w tę ikonkę i wybierz link, który dodałeś, aby go przetestować. Jeśli wszystko zostało wykonane prawidłowo, powinno się zostać przeniesionym do opublikowanego drzewa genealogicznego do miejsca, gdzie znajduje się dana osoba.



PUBLIKOWANIE DRZEWA

Kiedy już jest się zadowolonym z stworzonego drzewa genealogicznego, można udostępnić je światu publikując i uzyskać link do udostępniania go w innych witrynach (np. na swojej stronie).

 1. W drzewie, które chcesz opublikować, kliknij ikonkę trzech kropek na pasku narzędzi nad drzewem poniżej nagłówka głównego, po prawej stronie.
W wyświetlonym menu kliknij "Publish".

 2. Zostanie się przeniesionym na stronę „Publish Options” gdzie należy potwierdzić publikację, klikając przycisk „Publish”. Na tej stronie można również przestać udostępniać drzewo, jeśli już je wcześniej się udostępniło, klikając „Un-Publish”, a także odhaczyć opcję, czy chce się udostępniać drzewo na galerii strony Plum Tree.

 3. Powinieneś otrzymać powiadomienie, że publikacja się powiodła wraz z linkiem do publicznie dostępnego drzewa. Jeśli go przegapiłeś, wystarczy ponownie wybrać opcję „Publish” w menu pod trzema kropkami w prawym górnym rogu i zostanie się przekierowanym na stronę gdzie wyświetlony zostanie link do naszego drzewa.

Link jest zgodny z wzorcem: "http://app.theplumtreeapp.com/public.html#ID_TWOJEGO_DRZEWA".



Dorwała mnie grypa i jeszcze z nią walczę, dlatego miałam ostatnio trudności z tworzeniem czegoś na stronę. Najgorsze jednak minęło, więc postaram się szybko nadrobić zaległości.
Mam nadzieję, że poradnik Plum Tree sprostał Waszym oczekiwaniom. To świetna aplikacja, która może bardzo się przydać przy wykonywaniu wyzwań, zwłaszcza tych wielopokoleniowych. Jeśli jednak pokazałyby się jakieś niejasności, dajcie znać w komentarzach, a ja postaram się to poprawić.
Pozdrawiam
N

REKLAMA 7


czwartek, 1 marca 2018

Wyzwanie Niani – Au Pair Challenge

Wyzwanie zostało stworzone przez Mrsdicaprio z Mod The Sims do TS3 i przystosowane przeze mnie do TS4.

Autor wyzwania wierzy, że kilka z celów wymaga pokoleń, jednak to wyzwanie łatwo można ukończyć bez generacji, po prostu nie przejmuj się celami.

Zamysł wyzwania:
Zostań udaną nianią (au pair), wprowadzając się do rodzin i doskonale wychowując ich dzieci.



Jak grać:
  • Stwórz w CAS Sima. Może to być mężczyzna lub kobieta, gruby lub chudy – Nie istnieją żadne ograniczenia w tej kwestii. To będzie Niania, Sim którym będziesz grać.
  • Zalecane (NIEWYMAGANE) cechy:
    • Rodzinny,
    • Towarzyski,
    • Dobry,
    • Schludny,
    • Perfekcjonista,
    • Wesoły;
  • Wprowadź swoją Nianię do dowolnej rodziny w mieście w którym grasz, która ma dziecko lub kogoś w ciąży. Można specjalnie stworzyć rodzinę do tego wyzwania lub użyć już gotowej.
  • Niania nie może podjąć kariery – jej pracą jest opieka nad dziećmi, dopóki nie osiągną one wieku nastoletniego. Niania jest odpowiedzialna za wszystkie dzieci w gospodarstwie domowym młodsze niż nastolatkowie (tzn. niemowlęta, małe dzieci i dzieci).
  • Wyzwanie kończy się, gdy zdobędzie się 5000 punktów.

REKLAMA 2


Cele:
  • Gotuj wszystkie posiłki dla dzieci – mogą to być szybkie posiłki.
  • Wykonuj wszystkie prace domowe – chyba że zapłacić za pokojówkę z własnej pensji.
  • Zaprzyjaźnij się z niemowlętami zanim zmienią grupę wiekową na małe dzieci.
  • Naucz małe dzieci poruszać się, komunikować, korzystać z nocnika, myśleć i rozwinąć wyobraźnię.
  • Przeczytaj małym dzieciom przynajmniej 3 książki.
  • Zabierz małe dzieci przynajmniej raz na dwa dni do parku lub na plażę.
  • Zaprzyjaźnij się z małymi dziećmi zanim zmienią grupę wiekową na dzieci.
  • Pomagaj dzieciom w odrabianiu zadań domowych każdego dnia.
  • Pomagaj dzieciom i małym dzieciom rozwijać pozytywne skłonności.
  • W każdą sobotę lub niedzielę wychodź z dziećmi do parku, na plażę lub basen.
  • Każdej nocy czytaj dzieciom do snu.
  • Urządź przyjęcie urodzinowe dla dzieci zanim osiągną wiek nastoleni.
  • Przyczyń się do tego, aby dzieci zostały najlepszymi uczniami zanim osiągną wiek nastoleni.


Zasady:
  • Nie można kontrolować rodziców – nawet nie można ich wybrać na aktywnych Simów. Można użyć moda, aby przemienić ich w NPC (jeśli ktoś znajdzie takiego moda, niech podzieli się linkiem na niego w komentarzu).
  • Rodziców można kontrolować tylko wtedy, gdy chce się aby postarali się o kolejne dziecko – kiedy zaczną starać się o dziecko, należy natychmiast przestać przełączyć się na innych Simów – lub kiedy chce się zmienić swoje stroje lub wygląd.
  • Nie można pozwolić aby Niania wydała ponad 1000 simoleonów na tydzień. Dodatek pieniężny sumuje się – możesz zostawić część lub jego całość na później. Polecane jest śledzić wydatki swoich niań, ponieważ można zaoszczędzać na rzeczach takich jak przedmioty hobbystyczne.
  • Rodzina goszcząca zapłaci za podstawowy sprzęt Niani – wszystko co znajdzie się w pokoju gościnnym, czyli tym gdzie ma spać Niania – łóżko, szafkę nocną, komodę, budzik, a także żywność dla niej i rachunki. Wszystkie pozostałe wydatki rodziny są również przez nich opłacane. W tym rzeczy zakupione dla dzieci. Nie są liczone z oszczędności Niani.
  • Kiedy najmłodsze dziecko na parceli domowej zostanie nastolatkiem, masz 24 godziny, aby przenieść Nianię do innego gospodarstwa domowego i tam znaleźć jakąś matkę, którą doprowadzisz do ciąży lub zaadoptuje małe dziecko.


Mody i kody:
  • Żadnych modów, które ułatwiają wychowywanie dzieci.
  • Zabronione są kody i mody służące do uzupełniania potrzeb Simów i wypełniania ich aspiracji.
  • W tym wyzwaniu dozwolone są mody powodujące automatyczne staranie się o dziecko.
  • Kody na pieniądze są dozwolone, ale Niania nadal musi korzystać tylko z swojej wypłaty.
  • Mody pozwalające na dzieci u Simów tej samej płci są dozwolone.


Punktacja:
  • +5 za każdy posiłek przygotowany dla dzieci przez Nianię.
  • +20 za zaprzyjaźnienie się Niani z dzieckiem rodziny dla której pracuje.
  • +20 za każdą zdobytą umiejętność małego dziecka (komunikacja, nocnik, myślenie, poruszanie, wyobraźnia).
  • +10 za przeczytanie każdej książki małemu dziecku.
  • +10 za każdą wycieczkę z małym dzieckiem.
  • +20 za zostanie najlepszymi przyjaciółmi z małym dzieckiem rodziny goszczącej.
  • +5 za każde dziecko uczęszczające do zajęć pozalekcyjnych
  • +10 za pomoc dziecku w odrabianiu lekcji
  • +10 za każde dziecko wychodzące z nianią na spacery (wycieczki do parku itp.).
  • +10 za czytanie dziecku do snu.
  • +30 za urządzenie urodzinowego przyjęcia.
  • +30 za dziecko będące jednym z najlepszych uczniów.
---PUNKTY BONUSOWE---
  • +70 za urlop z rodziną goszczącą (nie pozwól dzieciom i nastolatkom zniknąć z pola widzenia!)
  • +50 za spełnienie aspiracji Niani.
  • +30 za każdą maksymalnie rozwiniętą umiejętność Niani.
  • +30 za każdą rozwiniętą maksymalnie pozytywną skłonność.
  • +30 za urządzenie przyjęcia urodzinowego dla nastolatka.
  • +30 za nastolatka będącego najlepszym uczniem.



Pozdrawiam
N

REKLAMA 3