Strony

niedziela, 8 listopada 2015

Sprzedaż i pozyskiwanie klientów - TS4 Witaj w Pracy


Interakcje z klientami
Wielu klientów nie dokona zakupu, chyba że wykonasz z nimi interakcje. Pasek klienta wzrośnie, ponieważ są oni w sklepie, a jeśli  osiągnie odpowiedni poziom (50, 75%), jest bardziej prawdopodobne, że dokona zakupu. Paski klientów wzrosną szybciej przy niższych cenach. Rozmawiając z klientami spełniasz dwa cele - zdobywasz punkty bonusowe i poprawiasz ocenę sprzedaży. Podczas interakcji z klientem, począwszy od ich powitania, pojawia się specjalna grupa opcji społecznych, zaczynając od "Tylko oglądam towar". Pozostań w temacie dokonywania sprzedaży, a pojawi się więcej opcji jako zmiana kontekstu. To może okazjonalnie zmienić na negatywne i w tym punkcie powinieneś udać się do kolejnego klienta. Często kiedy masz do czynienia z klientem warto spauzować grę i ustawić w kolejce 2-3 interakcje z kategorii sprzedaży, aby zapobiec ich użycia w normalnym odwzajemnieniu rozmowy. Użyj bardziej zaawansowanych interakcji, kiedy pasek podniesie się do 50-75%, a klienci ewentualnie będą gotowi do zakupu i bądź w gotowości na podniesienie paska. Jeśli Twój Sim zostaje związany rozmową z grupą, a zajmuje się w tym czasie odpowiadaniem na pytania klientów, lepiej odwołaj rozmowę z grupą, dzięki czemu  będziesz mógł zadbać o opiekę nad klientem zanim wyjdzie we frustracji. Oto opcje dialogowe do Twojego użytku.

Tylko oglądam towar:
-Odpowiadaj na pytania
-Zapytaj o zakres cenowy
-Rozmawiaj o preferencjach zakupowych

Podatny na namowy sprzedawców:
-Entuzjazmuj się sklepem
-Podsuń informacje
-Sugeruj opcje

Zainteresowany zakupem:
-Promuj produkty
-Entuzjazmuj się cenami

Rozprzestrzeniaj miłość
Klienci lubią kiedy Ty lub Twoi pracownicy prowadzą z nimi choć trochę interakcji. Możesz podnieść ich niebieski pasek i uczynić bardziej prawdopodobnym, że dokonają zakupu przed wyjściem, bez doprowadzania paska do 100%. Pasek podniesie się trochę na własną rękę z czasem. Oznacza to, że nie trzeba naciskać na sprzedaż, ale raczej ich powitać i zaoferować kilka rad i ruszać dalej. Przesuwanie niebieskiego paska do połowy i następne przechodzenie do kolejnego klienta wydaje się zwiększać prawdopodobieństwo, że pierwszy klient dokona zakupu. Zrób tak, gdy masz wyznaczonego pracownika do podliczania klientów, w przypadku więcej niż jeden na raz jest gotowy do policzenia. Kiedy jest takich 3 na raz, to niemal niemożliwe by załatwić ich wszystkich, więc miej za priorytet sprzedaż droższych przedmiotów.


Podliczanie klientów
Podliczenie klienta powinno być wykonane w ciągu 45 minut, inaczej stracisz sprzedaż. Ten klient nie będzie już więcej zaznaczalny do interakcji sklepu i wyjdzie. To nie znaczy, że nie wróci, ale to strata sprzedaży. Ustal jako priorytet tych klientów, którzy stoją przed drogimi rzeczami. Czasami można spróbować skierować pracownika podliczania klientów, gdy jest wiele roboty na raz, a następnie przejść do tego najważniejszego i podliczyć go samemu. Idealnie jeśli pracownik zajmie się tym drugim klientem. Jest to ryzyko warte podjęcia, a tylko minutę trwa interakcja mówienia im co robić, w porównaniu do 20 minut lub więcej, które zabiera podliczanie klienta. Można zwiększyć szybkość podliczania z bonusem handlowym przyśpieszenia (450 mały i 1400  dużych), a także mając pracowników z wyższym poziomem sprzedaży.

Radzenie sobie z wysokim popytem
Podczas gdy będziesz skłonny do obniżenia cen, by zwiększyć sprzedaż, będzie Ci trudno utrzymać odpowiednią satysfakcję Twoich pracowników przez odpowiednie wypłaty i jednocześnie otrzymywać zyski. Lepiej jest zostawić ceny jako domyślne, a może nawet je podnieść, jeśli ludzie nie mogą nadążyć - w szczególności jeśli używasz reklamy w celu zwiększenia uwagi u klientów. W późniejszym czasie, z pełnym zespołem trzech pracowników, to może być dobry pomysł aby ponownie obniżyć ceny, by zmaksymalizować przychody. Mając ogólny wgląd do optymalizacji tego jak wiele elementów jest sprzedawanych i jak zespół może temu sprostać i użyj cen by uregulować popyt. To jest właśnie to, czym zajmują się prawdziwe przedsiębiorstwa i w takim samym stopniu działa to w grze. Podnosząc ceny powinieneś spędzać trochę więcej czasu rozmawiając z klientami. To co nie jest robione w prawdziwych firmach to wprowadzanie droższych przedmiotów aby zwiększyć ilość pieniędzy zarobionych na sprzedaży. Możesz to zrobić w grze, kiedy zdobędziesz punkty bonusowe i zgromadzisz pieniądze by reinwestować je w droższe obiekty na sprzedaż i podniesiesz poziomy swoich pracowników.

PRZYCIĄGANIE KLIENTÓW

Urok sklepu: Przód sklepu
Urok sklepu jest parametrem określającym wysokość prawdopodobieństwa, że sklep zdobędzie klientów. Im większy jest, tym więcej klientów odwiedzi Cię tego dnia. Choć podstawowy projekt sklepu nie ma znaczenia, zawartość parceli ma znaczenie. Istnieją znaki, które można umieścić przed budynkiem, aby zainteresować ludzi sklepem. Istnieje znak "otwarte" oraz wiele innych obiektów w trybie budowania, które zwiększają szansę na wizytę klientów. Rodzi to nową mechanikę. Spróbuj użyć przodu sklepu jako swojego rodzaju reklamy, co nie oznacza tylko okien z przodu, ale również jakieś miejsce na znaki. Możesz także umieścić kilka wolno stojących znaków przed sklepem na ziemi. Włącz te rzeczy do swojego wystroju, aby jednocześnie wyglądało estetycznie dla Ciebie i działało zgodnie z mechaniką handlu detalicznego w grze. Posiadanie ładnych obiektów, obrazów, a także jakichś siedzeń wewnątrz sklepu, może pomóc klientom być bardziej chętnym do odwiedzania nas. Te rzeczy w połączeniu z reklamą (która zapewnia krótką serię klientów dla gotówki) podniesie urok firmy i przyciągnie klientów.

Simowie mający 4 poziom majsterkowania, mogą ulepszyć neony, które mogą być umieszczone na froncie sklepu. Efektowne animacje będą przyciągać więcej klientów, podczas, gdy wzmocnienie styków elektrycznych może zapobiegać psuciu się znaku. Jeśli wdrożysz jedno z tych ulepszeń, sprawdź znak od czasu do czasu, bo uszkodzony znak sprawia, że firma wygląda głupio. Napraw to od razu i pracuj nad zręcznością, aby uzyskać więcej uroku z lepszego znaku. Możesz zrobić znak kompletnie niezniszczalnym na 7 poziomie majsterkowania.

Nastrój
Simowie mogą przyjść do sklepu w złych nastroju. Biorąc pod uwagę sposób w jaki sposób nastroje działają w TS4, negatywne emocje mogą być  przysłonięte przez pozytywne. Stopniowo zwiększ wystrój swojej firmy na środowisko +3, umieszczając elementy, które - do sprzedaży lub nie - mają wartość dekoracyjną. Przedmioty takie jak obrazy, rzeźby i różne ozdoby będą służyły do nadania firmie jakiejś osobowości, a jednocześnie dając odwiedzającym sklep Simom i pracownikom nastrójnik "ładnie ozdobione". Pomoże to Tobie i Twoim pracownikom podnieść szansę sukcesu w interakcjach.

Reklama
Reklama może być kosztowna, ale zapewnia ogromne zwiększenie ruchu w sklepie. Są dwa rodzaje reklamy: internet i telewizja. Internet daje większy ruch, który szybko się urywa pod koniec kampanii, a telewizyjna reklama będzie zapewniać stały wzrost. Można wybrać między długim i krótkim dla obu rodzajów reklamy, ale można rozpocząć tylko jedną długość kampanii reklamowej dla internetu i telewizji. Wyraźnie wpływa to na ruch w sklepie w wielkim stylu. Lepiej jednak zająć się reklamą w późniejszym czasie, kiedy jest się bardziej doświadczonym w kontaktach z klientami. Także rozważ działanie tylko jednego typu reklamy na raz.


-------------------------------------------------
Artykuł opracowałam na podstawie własnych doświadczeń w grze TS4 oraz strony Carls Sims - Customers - Sales.
Pozdrawiam
N

3 komentarze:

  1. Chcecie wiedzieć jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie i pozyskać nowych klientów? Koniecznie zajrzyjcie na tę stronę https://push-ad.com/blog/makrosegmentacja-i-makrotargetowanie-czyli-techniki-niezbedne-w-makromarketingu/ . Znajdziecie tu na pewno sporo wartych uwagi informacji na ten temat, z ktrórymi jak najbardziej warto się zapoznać

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń