Interakcje z klientami
Wielu klientów nie dokona zakupu, chyba że wykonasz z nimi interakcje.
Pasek klienta wzrośnie, ponieważ są oni w sklepie, a jeśli osiągnie odpowiedni poziom (50, 75%), jest
bardziej prawdopodobne, że dokona zakupu. Paski klientów wzrosną szybciej przy
niższych cenach. Rozmawiając z klientami spełniasz dwa cele - zdobywasz punkty
bonusowe i poprawiasz ocenę sprzedaży. Podczas interakcji z klientem, począwszy
od ich powitania, pojawia się specjalna grupa opcji społecznych, zaczynając od
"Tylko oglądam towar". Pozostań w temacie dokonywania sprzedaży, a
pojawi się więcej opcji jako zmiana kontekstu. To może okazjonalnie zmienić na
negatywne i w tym punkcie powinieneś udać się do kolejnego klienta. Często
kiedy masz do czynienia z klientem warto spauzować grę i ustawić w kolejce 2-3
interakcje z kategorii sprzedaży, aby zapobiec ich użycia w normalnym
odwzajemnieniu rozmowy. Użyj bardziej zaawansowanych interakcji, kiedy pasek
podniesie się do 50-75%, a klienci ewentualnie będą gotowi do zakupu i bądź w
gotowości na podniesienie paska. Jeśli Twój Sim zostaje związany rozmową z
grupą, a zajmuje się w tym czasie odpowiadaniem na pytania klientów, lepiej
odwołaj rozmowę z grupą, dzięki czemu
będziesz mógł zadbać o opiekę nad klientem zanim wyjdzie we frustracji.
Oto opcje dialogowe do Twojego użytku.
Tylko
oglądam towar:
-Odpowiadaj na pytania
-Zapytaj o zakres cenowy
-Rozmawiaj o preferencjach zakupowych
Podatny
na namowy sprzedawców:
-Entuzjazmuj się sklepem
-Podsuń informacje
-Sugeruj opcje
Zainteresowany
zakupem:
-Promuj produkty
-Entuzjazmuj się cenami
Rozprzestrzeniaj miłość
Klienci lubią kiedy Ty lub Twoi pracownicy prowadzą z nimi choć trochę
interakcji. Możesz podnieść ich niebieski pasek i uczynić bardziej
prawdopodobnym, że dokonają zakupu przed wyjściem, bez doprowadzania paska do
100%. Pasek podniesie się trochę na własną rękę z czasem. Oznacza to, że nie
trzeba naciskać na sprzedaż, ale raczej ich powitać i zaoferować kilka rad i
ruszać dalej. Przesuwanie niebieskiego paska do połowy i następne przechodzenie
do kolejnego klienta wydaje się zwiększać prawdopodobieństwo, że pierwszy
klient dokona zakupu. Zrób tak, gdy masz wyznaczonego pracownika do podliczania
klientów, w przypadku więcej niż jeden na raz jest gotowy do policzenia. Kiedy
jest takich 3 na raz, to niemal niemożliwe by załatwić ich wszystkich, więc
miej za priorytet sprzedaż droższych przedmiotów.
Podliczanie klientów
Podliczenie klienta powinno być wykonane w ciągu 45 minut, inaczej
stracisz sprzedaż. Ten klient nie będzie już więcej zaznaczalny do interakcji
sklepu i wyjdzie. To nie znaczy, że nie wróci, ale to strata sprzedaży. Ustal
jako priorytet tych klientów, którzy stoją przed drogimi rzeczami. Czasami
można spróbować skierować pracownika podliczania klientów, gdy jest wiele
roboty na raz, a następnie przejść do tego najważniejszego i podliczyć go samemu.
Idealnie jeśli pracownik zajmie się tym drugim klientem. Jest to ryzyko warte
podjęcia, a tylko minutę trwa interakcja mówienia im co robić, w porównaniu do
20 minut lub więcej, które zabiera podliczanie klienta. Można zwiększyć
szybkość podliczania z bonusem handlowym przyśpieszenia (450 mały i 1400 dużych), a także mając pracowników z wyższym
poziomem sprzedaży.
Radzenie sobie z wysokim popytem
Podczas gdy będziesz skłonny do obniżenia cen, by zwiększyć sprzedaż,
będzie Ci trudno utrzymać odpowiednią satysfakcję Twoich pracowników przez
odpowiednie wypłaty i jednocześnie otrzymywać zyski. Lepiej jest zostawić ceny
jako domyślne, a może nawet je podnieść, jeśli ludzie nie mogą nadążyć - w
szczególności jeśli używasz reklamy w celu zwiększenia uwagi u klientów. W
późniejszym czasie, z pełnym zespołem trzech pracowników, to może być dobry
pomysł aby ponownie obniżyć ceny, by zmaksymalizować przychody. Mając ogólny
wgląd do optymalizacji tego jak wiele elementów jest sprzedawanych i jak zespół
może temu sprostać i użyj cen by uregulować popyt. To jest właśnie to, czym
zajmują się prawdziwe przedsiębiorstwa i w takim samym stopniu działa to w
grze. Podnosząc ceny powinieneś spędzać trochę więcej czasu rozmawiając z
klientami. To co nie jest robione w prawdziwych firmach to wprowadzanie
droższych przedmiotów aby zwiększyć ilość pieniędzy zarobionych na sprzedaży.
Możesz to zrobić w grze, kiedy zdobędziesz punkty bonusowe i zgromadzisz
pieniądze by reinwestować je w droższe obiekty na sprzedaż i podniesiesz poziomy
swoich pracowników.
PRZYCIĄGANIE KLIENTÓW
Urok sklepu: Przód sklepu
Urok sklepu jest parametrem określającym wysokość prawdopodobieństwa,
że sklep zdobędzie klientów. Im większy jest, tym więcej klientów odwiedzi Cię
tego dnia. Choć podstawowy projekt sklepu nie ma znaczenia, zawartość parceli
ma znaczenie. Istnieją znaki, które można umieścić przed budynkiem, aby
zainteresować ludzi sklepem. Istnieje znak "otwarte" oraz wiele innych
obiektów w trybie budowania, które zwiększają szansę na wizytę klientów. Rodzi
to nową mechanikę. Spróbuj użyć przodu sklepu jako swojego rodzaju reklamy, co nie
oznacza tylko okien z przodu, ale również jakieś miejsce na znaki. Możesz także
umieścić kilka wolno stojących znaków przed sklepem na ziemi. Włącz te rzeczy
do swojego wystroju, aby jednocześnie wyglądało estetycznie dla Ciebie i
działało zgodnie z mechaniką handlu detalicznego w grze. Posiadanie ładnych
obiektów, obrazów, a także jakichś siedzeń wewnątrz sklepu, może pomóc klientom
być bardziej chętnym do odwiedzania nas. Te rzeczy w połączeniu z reklamą
(która zapewnia krótką serię klientów dla gotówki) podniesie urok firmy i
przyciągnie klientów.
Simowie mający 4 poziom majsterkowania, mogą ulepszyć neony, które
mogą być umieszczone na froncie sklepu. Efektowne animacje będą przyciągać
więcej klientów, podczas, gdy wzmocnienie styków elektrycznych może zapobiegać
psuciu się znaku. Jeśli wdrożysz jedno z tych ulepszeń, sprawdź znak od czasu do
czasu, bo uszkodzony znak sprawia, że firma wygląda głupio. Napraw to od razu i
pracuj nad zręcznością, aby uzyskać więcej uroku z lepszego znaku. Możesz
zrobić znak kompletnie niezniszczalnym na 7 poziomie majsterkowania.
Nastrój
Simowie mogą przyjść do sklepu w złych nastroju. Biorąc pod uwagę
sposób w jaki sposób nastroje działają w TS4, negatywne emocje mogą być przysłonięte przez pozytywne. Stopniowo
zwiększ wystrój swojej firmy na środowisko +3, umieszczając elementy, które -
do sprzedaży lub nie - mają wartość dekoracyjną. Przedmioty takie jak obrazy,
rzeźby i różne ozdoby będą służyły do nadania firmie jakiejś osobowości, a
jednocześnie dając odwiedzającym sklep Simom i pracownikom nastrójnik
"ładnie ozdobione". Pomoże to Tobie i Twoim pracownikom podnieść
szansę sukcesu w interakcjach.
Reklama
Reklama może być kosztowna, ale zapewnia ogromne zwiększenie ruchu w
sklepie. Są dwa rodzaje reklamy: internet i telewizja. Internet daje większy
ruch, który szybko się urywa pod koniec kampanii, a telewizyjna reklama będzie
zapewniać stały wzrost. Można wybrać między długim i krótkim dla obu rodzajów
reklamy, ale można rozpocząć tylko jedną długość kampanii reklamowej dla
internetu i telewizji. Wyraźnie wpływa to na ruch w sklepie w wielkim stylu.
Lepiej jednak zająć się reklamą w późniejszym czasie, kiedy jest się bardziej
doświadczonym w kontaktach z klientami. Także rozważ działanie tylko jednego
typu reklamy na raz.
-------------------------------------------------
Artykuł opracowałam na podstawie własnych doświadczeń w grze TS4 oraz strony Carls Sims - Customers - Sales.
Pozdrawiam
N
Chcecie wiedzieć jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie i pozyskać nowych klientów? Koniecznie zajrzyjcie na tę stronę https://push-ad.com/blog/makrosegmentacja-i-makrotargetowanie-czyli-techniki-niezbedne-w-makromarketingu/ . Znajdziecie tu na pewno sporo wartych uwagi informacji na ten temat, z ktrórymi jak najbardziej warto się zapoznać
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie to zostało opisane.
OdpowiedzUsuńŚwietnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń