Wprowadzenie:
Tę wersję wyzwania opracował Nick (simswithcheese). Pierwotnie Asylum
Challenge zostało stworzone przez Scout do The Sims 2, a następnie
przystosowane do The Sims 3 przez BlakeS5678.
Dla tych, którzy nie znają Asylum Challenge, oto jego fabuła:
"Zostałeś umieszczony w
zakładzie dla psychicznie chorych wbrew swojej woli. Aby udowodnić, że możesz dołączyć
do społeczeństwa i zdobyć wolność, musisz wypełnić zadania, które wyznaczył
Tobie psychiatra - Twoje aspiracje. Gdzie jest haczyk? Musisz osiągnąć te cele
najszybciej jak to możliwe, w otoczeniu 7 innych pacjentów, których nie znasz,
są poza Twoją kontrolą i muszą życ tak szczęśliwi jak tylko to możliwe. Dodajmy
do tego cięcia budżetowe prowadzące do braku przyzwoitych mebli i ograniczenia
dostaw, przez co Twoje zadanie staje się trudniejsze."
Dla tego wyzwania istnieją trzy poziomy trudności: łatwy, średni i
trudny.
Przygotowanie
Stwórz swojego głównego Sima CAS. Musi być w wieku młody dorosły.
Możesz wybrać dla niego wygląd, ubiór i głos jaki tylko chcesz. Musi posiadać
cechę "Szalony", a dwie pozostałe cechy mogą być jakiekolwiek z
wyjątkiem niestandardowych cech.
Możesz także wybrać dowolną aspirację z wyjątkiem następujących:
- Udany rodowód (rodzina),
- Duża, szczęśliwa rodzina (rodzina),
- Bajecznie bogaty (fortuna),
- Pan na włościach (fortuna);
Następnym krokiem jest zbudowanie azylu na parceli mieszkaniowej w
Wierzbowej Zatoczce lub Oaza Zdrój. Wielkość parceli nie ma znaczenia. Możesz
samemu zbudować azyl lub pobrać go z galerii, wyszukując pod hasłem
#AsylumChallenge , albo też po prostu zmodyfikować istniejący już dom. Kody na
simoleony są dozwolone podczas budowy, czy umieszczania azylu. W zależności od
poziomu trudności w azylu dozwolone są różne obiekty, ale wszystkie obiekty na
początku muszą być najtańsze (tanie lady, łóżka, kanapy itp) Nie można
umieszczać w azylu przy jego budowie żadnych przedmiotów posiadających aurę
emocjonalną (chyba że przedmiot został uzyskany poprzez nagrodę kariery) lub
który zapobiega pożarom. Po zakończeniu budowy azylu nie można go modyfikować
dalej, chyba że Sim utknie w jakimś miejscu lub w azylu zachowa się
wystarczająco pieniędzy na zakup nowego elementu pomagającego podnieść jakąś
umiejętność lub kupić ulepszony przedmiot. Baseny są dozwolone, ale
klasyfikowane jako element budowania umiejętności.
Po zakończeniu budowy azylu, środki finansowe rodziny muszą być na
wymaganej wysokości odpowiednio do wybranego poziomu trudności. Aby zmienić
ilość rodzinnych funduszy, należy najpierw wpisać w polu kodów (wywoływane
przez Ctrl + Shift + C ) "testingcheats true" (bez cudzysłowia), a
następnie wpisać w okienku "money (wymagana ilość)". Na przykład w
trybie łatwym wpiszesz "testingcheats true", enter , "money
1000", a następnie "testingcheats false".
Modernizacja obiektów
Kiedy w azylu zachowuje się trochę simoleonów, można rozpocząć wymianę
tanich mebli na wysokiej jakości meble i urządzenia. Można jedynie wymienić
elementy, nie można kupić dodatkowych elementów. Na przykład można wymienić
lodówkę, ale nie można mieć dwóch lodówek. W trybie trudnym nie możesz kupować
lepszych obiektów.
Ulepszanie obiektów przez majsterkowanie, jest dozwolone w każdym z
trybów trudności.
Rozgrywka
- Tylko wybrany przez Ciebie Simk jest Twoim Simem, nie możesz w ogóle wybierać innych Simów, aby sprawdzić ich potrzeby. Jeśli umrą, to umrą.
- Jeśli chcesz, to o 12 rano możesz kliknąć na innych Simów, aby sprawdzić ich inwentarz, żeby sprawdzić czy mają jakieś książki, jedzenie itp. Kiedy będziesz to robić gra musi być spauzowana.
- Kody / mody / hacki które wspomagają potrzeby lub umiejętności Sima są niedozwolone. Wolna wola Simów musi być włączona na wysokim poziomie, aby inni Simowie w azylu mogli robić rzeczy samodzielnie.
- Nie możesz używać inwentory Twojego Sima, aby zachowywać przedmioty dla siebie. Na przykład: nie można umieścić gitary albo książek w ekwipunku.
- Ustawienie starzenia się Simów może być na poziomie normalnym lub długim. Zależy to od Ciebie.
- Nie można przemieszczać mebli żeby zarezerwować coś lub użyć tylko dla siebie. NA przykład, nie można przenieść telewizora do sypialni i włączać go po to, żeby niekontrolowany przez Ciebie Sim wyszedł z łóżka, aby Twój Sim mógł się przespać. Nie można wyjąć drzwi, żeby uniemożliwić innym Simom dostanie się do łazienki, żeby Twój Sim mógł jej używać, kiedy wróci do domu z pracy.
- Jeśli któryś Sim umrze, musisz zachować jego grób na działce. Jeśli jego duch będzie zbyt uciążliwy (na przykład przez ciągłe psucie obiektów) możesz pozbyć się ducha, ale nie jego nagrobka.
- Umieszczanie toalety i pryszniców/wanien w oddzielnych pokojach jest OK i we wszystkich poziomach trudności umieranie z powodu zawstydzenia występuje nieczęsto.
- Sprawianie, że Twój Sim będzie "Ciężko pracował" w swojej karierze jest w porządku. Nie możesz jednak sprawić, że inni pacjenci będą "ciężko pracować" w swoich karierach.
Dodatki i pakiety rozgrywki
**Ucieczka w plener**
- Aspiracje z tego pakietu są dozwolone
- Można poróżować do Granitówch Kaskad, tylko kiedy trzeba wykonać związane z tym zadania.
- Kiedy podróżujesz do Granitowych Kaskad musisz zabrać ze sobą wszystkich pacjentów i wybrać kamping jako miejsce docelowe.
**Witaj w pracy**
- Kosmici są dozwoleni jako pacjenci
- Aktywne kariery nie są dozwolone, ponieważ wymagają opuszczenia parceli.
- Twój Sim nie może posiadać działalności detalicznej.
- Jeśli członek azylu zostaje porwany przez kosmitów i zachodzi w ciążę, możesz zatrzymać dziecko i natychmiast postarzyć je do wieku młodego dorosłego (używając tortu urodzinowego aż do otrzymania odpowiedniego wieku) lub wysyłać dziecko z powrotem na jego rodzinną planetę klikając na kołyskę.
Poziomy trudności i zasady
Istnieją 3 różne tryby trudności dla tego wyzwania.
Poziom łatwy:
- Fundusze startowe: 1000 simoleonów.
- Jesteś wolny jeśli wypełnisz dwie aspiracje.
- Można posiadać telewizor i komputer w tym samym czasie.
- Dwie umywalki, dwie toalety i dwa prysznice/wanny.
- Nie więcej niż 6 miejsc do spania. Na przykład można mieć 6 łóżek pojedynczych lub 3 podwójne łóżko lub 1 łóżko podwójne i 4 pojedyncze łóżka itp.
- Może być tylko 8 miejsc do siedzenia. Obejmuje to kanapy, fotele i krzesła. Jeśli masz stół z 6 krzesłami to nie można mieć kanapy, która może pomieścić 3 Simów.
- Możesz mieć w domu łącznie 5 obiektów pomagających w nauce umiejętności, więc już na początku wybierz dobrze. Komputery, kuchenki, regały, lustra i telewizory nie liczą się jako takie elementy. Zalecane jest aby posiadać jakiś przedmiot służący do nauki umiejętności i zarabiania pieniędzy, na przykład sztalugi.
- Każdy Sim w Azylu może posiadać pracę, ale niekontrolowani przez gracza Simowie muszą mieć pracę przestępcy, ponieważ jest to praca z najniższą płacą. Nie masz uprawnień, aby niekontrolowani Simowie awansowali w swoich zawodach. Jeśli stracą pracę, stracą ją na zawsze. Twój główny Sim może mieć pracę jakąkolwiek chcesz (wskazane jest aby była ona powiązana z aspiracją Sima).
- Posiadanie pokojówki i zamawianie pizzy jest dozwolone.
- Możesz opuścić parcelę w każdej chwili, aby łowić ryby czy poszukać przedmiotów do zbierania. Do domów innych ludzi i na parcele publiczne można podróżować w godzinach od 9 rado do 21. (Kiedy podróżujesz na inną parcelę musisz zabrać ze sobą wszystkich mieszkańców azylu.
- Kiedy umiera Sim, nie usuwasz żadnych przedmiotów.
- Fundusze startowe: 500 simoleonów.
- Jesteś wolny, kiedy wypełnisz 3 aspiracje.
- Nie można posiadać telewizora i komputera w tym samym czasie. Zaleca się na przykład, żeby mieć komputer jeśli Twój Sim ma aspirację Expert komputerowy.
- Jedna umywalka, jedna toaleta, jeden prysznic/wanna.
- Nie więcej niż 5 miejsc do spania. Na przykład możesz mieć 5 łóżek pojedynczych lub 2 podwójne i 1 pojedyncze itp.
- Może być jedynie 6 miejsc do siedzenia. Obejmuje to kanapy, fotele i krzesła. Jeśli masz stół z 4 krzesłami to nie możesz mieć kanapy, która pomieści 3 Simów.
- Można mieć łącznie tylko 5 przedmiotów do nauki umiejętności, więc wybierz na początku. Komputery, kuchenki, regały, lustra i telewizory nie liczą się jako elementy do nauki umiejętności. Zalecane jest aby posiadać jakiś przedmiot służący do nauki umiejętności i zarabiania pieniędzy, na przykład sztaluga.
- Tylko dwóch niekontrolowanych Simów mogą posiadać pracę, oboje w karierze przestępcy. Twój główny Sim może mieć pracę jakąkolwiek zechcesz (zaleca się pracę związaną z jego aspiracją).
- Nie można zatrudniać pokojówki, ani zamawiać pizzy.
- Możesz opuścić parcelę żeby powędkować i pozbierać różne surowce w godzinach od 7 rano do 17. Podróżować do domu innych ludzi i na parcele publiczne można tylko w godzinach od 9 rano do 15 (podczas podróży na inną parcelę lub społeczność należy zabrać ze sobą wszystkich mieszkańców azylu).
- Za każdym razem kiedy umrze Sim, 1 miejsce do siedzenia musi zostać usunięte i tak do czasu aż nie pozostanie 1 miejsce.
- Fundusze startowe: 100 simoleonów.
- Aby być wolnym musisz wypełnić 4 aspiracje.
- Nie można mieć telewizora i komputera w tym samym czasie.
- Jedna umywalka, jedna toaleta, jeden prysznic/wanna.
- Nie więcej niż 4 miejsca do spania.
- Można mieć tylko 4 miejsca do siedzenia na parceli. Obejmuje to kanapy, fotele i krzesła. Jeśli masz stół z 2 krzesłami to nie możesz mieć kanapy która może pomieścić 3 simów.
- Można mieć łącznie 5 przedmiotów do nauki umiejętności, więc wybieraj ostrożnie już na początku. Komputery, kuchenki, regały, lustra i telewizory nie liczą się jako przedmioty do nauki umiejętności.
- Niekontrolowane Simy nie mogą podjąć pracy. Twój główny Sim może podjąć pracę tylko jeśli jego aspiracja tego wymaga.
- Nie można zatrudniać pokojówki ani zamawiać pizzy.
- Można opuścić parcelę mieszkalną by zbierać przedmioty i łowić ryby tylko w godzinach od 12 rano do 15. Podróże na inne parcele mieszkalne i publiczne są zabronione, chyba że aspiracja Sima tego wymaga. Jeśli tak się dzieje to podróżować można tylko od 6 rano do 21 (Jak zwykle trzeba wtedy zabrać ze sobą wszystkich mieszkańców azylu).
- Jeśli umrze Sim należy usunąć 1 miejsce do spania i 1 miejsce do siedzenia i tak za każdym razem kiedy umrze mieszkaniec azylu, do czasu aż zostanie tylko 1 miejsce do spania i 1 miejsce do siedzenia.
Aspiracje
Trudnością jest to, że odpowiednia ilość aspiracji musi zostać
spełniona. Odnosi się to do takich aspiracji jak Ekspert komputerowy (wiedza),
nie do kategorii aspiracji.
FAQ
(wkrótce)
Punktacja (opcjonalnie)
+50: za zakończoną aspirację
+1: za 1 punkt umiejętności któregokolwiek z 8 Simów na końcu. Liczą
się tylko żywi Simowie.
+1: za każde 1000 punktów satysfakcji jakie posiada każdy z Simów.
-20: za każdego Sima który umarł.
-20: za każdy pożar jaki wystąpił.
-20: za każdy dzień kiedy prąd i woda są wyłączone (np. prąd i woda są
wyłączone przez 2 dni = -40 punktów).
--------------------------------
Pozdrawiam
N